Pavlík (ČSSD): Ani Bém se neodvážil takto uškodit vozíčkářům

13.09.2019 17:43

Sociální demokraté vyzvali kontrolní výbor pražského zastupitelstva, aby prošetřil zrušení provozu na bezbariérové autobusové lince mezi stanicemi Černý Most a Florenc.

Pavlík (ČSSD): Ani Bém se neodvážil takto uškodit vozíčkářům
Foto: Facebook Petra Pavlíka
Popisek: Předseda pražské ČSSD Petr Pavlík

„Rozhodnutí vedení města je podle nás nezákonné. Česká republika je totiž vázána mezinárodní úmluvou o právech osob se zdravotním postižením. Takto se veřejná správa k handicapovaným chovat nemůže,“ říká předseda pražské ČSSD Petr Pavlík. Sociální demokraté také zahájili sběr podpisů na petici proti chystanému zrušení lékařské pohotovosti na malešické poliklinice.

Kontrolní výbor pražského zastupitelstva se již brzy bude zabývat podnětem, který mu dnes v dopisu odeslal předseda pražské ČSSD Petr Pavlík. Stěžuje si v něm na nedávné zrušení zvláštní bezbariérové autobusové linky, která od roku 1995 přepravovala vozíčkáře na klíčovém úseku mezi stanicemi Černý Most a Florenc. Podle Pavlíka je zrušení linky porušením Úmluvy OSN o právech osob se zdravotním postižením, a tudíž nezákonné.

„Cílem úmluvy je umožnit osobám se zdravotním postižením žít nezávisle a prožít plnohodnotný život ve všech ohledech společenského života,“ vysvětluje Pavlík. „Smluvní státy jsou úmluvou zavázány k tomu, aby handicapovaným vycházely vstříc, a to musí pražský magistrát respektovat i v oblasti dopravy. Zrušení speciální linky je tak vrcholem arogance magistrátu pod pirátským vedením, a podle nás také protiprávním jednáním,“ dodává.

Náhradou podle sociálních demokratů totiž nejsou stávající bezbariérová vozidla na běžných linkách městské hromadné dopravy, jak argumentuje náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). Do bezbariérových autobusů a tramvají se vejdou maximálně dva vozíčkáři najednou, často se o prostor dělí s kočárky a nástupiště nejsou vždy uzpůsobena pro pohodlný výstup a nástup. V případě metra je pak hlavním problémem příliš vysoká mezera mezi vagónem a nástupištěm.

„Tyto nedostatky hromadné dopravy v metropoli jsou dlouhodobě známé. I přesto, že se ČSSD v minulosti dařilo prosazovat výstavbu bezbariérových výtahů do stanic metra a nákupy nízkopodlažních vozidel. Ještě nějaký čas ale potrvá, než bude běžná doprava pro vozíčkáře přístupná zcela bez omezení. Proto má provoz speciální autobusové linky význam i dnes,“ říká Pavlík a vzpomíná, kolikrát se už politici provozem linky v minulosti z ekonomických důvodů zabývali. „Ale ani Bém se neodvážil takto škodit vozíčkářům,“ dodává při vzpomínce na kontroverzního bývalého primátora.

Pražští sociální demokraté také dnes zahájili sběr podpisů na protestní petici proti plánovanému zrušení lékařské pohotovosti pro děti a dospělé na malešické poliklinice. Nedávné překvapivé rozhodnutí radnice Prahy 10 pod vedením hnutí Vlasta, Pirátů a ODS poškodí podle místopředsedkyně pražské sociální demokracie Ireny Ropkové desítky tisíc obyvatel desáté městské části a blízkého okolí. Ti by od ledna příštího roku museli za akutním ošetřením zamířit do vinohradské nemocnice, kde kapacita už nyní zcela nedostačuje a kde navíc není dětská pohotovost.

„Omezování zdravotnických služeb a rušení lékařské pohotovosti pro děti a dospělé v Malešicích je pro nás zcela nepřijatelné. Už dnes se na ambulanci pro dospělé ve vinohradské nemocnici čeká na ošetření několik hodin. Nejbližší dětská ambulance je až ve vzdálené všeobecné fakultní nemocnici na Karlově náměstí. Toto rozhodnutí radnice povede jednoznačně ke snížení kvality života obyvatel v širokém okolí a bohužel i k vyšší míře využívání vozidel záchranné služby, což není žádoucí,“ říká Ropková.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Hladík: Peníze z emisních povolenek půjdou do ekonomiky, adaptačních opatření a domácnostem

17:17 Ministr Hladík: Peníze z emisních povolenek půjdou do ekonomiky, adaptačních opatření a domácnostem

Výnosy z aukcí emisních povolenek budou nově využívány ze sta procent na vybraná klimatická opatření…