Piráti: Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy

04.02.2023 17:14 | Tisková zpráva

Podle nových pravidel mohou být osobní údaje, použité pro účely cílení, pouze pokud k tomu byl dán výslovný souhlas. Naopak nebude možné cílit politické reklamy na základě rasy, etnického původu, náboženského přesvědčení, sexuální orientace, zdravotního stavu nebo politických názorů.

Piráti: Konec zneužívání osobních údajů pro politické reklamy
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

Lidé také nově budou vědět jaký subjekt na ně cílí, za kolik peněz a proč. Návrh nyní míří do trialogu.

„Je naprosto nepřijatelné, aby politici v kampaních zneužívali osobní údaje lidí. Cílem nových pravidel je zabránit manipulaci s voliči, kterou usnadňuje velmi úzké cílení. To nejenže přispívá k polarizaci společnosti, ale také narušuje soukromí lidí. S hrdostí mohu říci, že po dnešku jsme o krok blíže ke spravedlivější politické soutěži,” vysvětluje pirátský europoslanec a kvestor Evropského parlamentu Marcel Kolaja.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ověřování věku pro používání chatovacích aplikací

Dobrý den, EU chce zavést povinnost ověřování věku pro používání chatovacích aplikací na telefonech a počítačích v rámci Chat Control. Jakým způsobem potom budou rodiče komunikovat se svými dětmi? Nemyslíte, že už to EU trošku přehání? Díky za odpověď.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pošarová (SPD): Pavel otálí. A zbytečně tím hrotí povolební situaci

11:02 Pošarová (SPD): Pavel otálí. A zbytečně tím hrotí povolební situaci

Povolební jednání se ocitlo v bodě, kde nikdo netlačí na brzdu tolik jako samotná hlava státu.