Obecní úřad ve Vejprnicích má značné mezery v poskytování informací. Vymýšlí si nesmyslné poplatky, účastníky řízení nepouští do spisů, nefunguje pořizování opisů, odvolání nepostupuje nadřízeným orgánům. Dle krajského úřadu dokonce „omezuje žadatelovo ústavně zaručené právo na informace“. Radniční periodika, web i Facebook obce fungují spíše jako placená reklama vedení obce z veřejných zdrojů než jako informační zdroj. A proto se po tristních zkušenostech v přístupu k informacím rozhodl zastupitel Jiří Pek působit jako vejprnický obecní ombudsman.
„Častou praxí ve Vejprnicích je, že občan podá stížnost k obci. Ta ji má postoupit krajskému úřadu, což se nestane. Lidé pak nevědí jak postupovat dál. Obec nechává takto věci “vyhnít”. Právě při těchto úředních šimlech chci občanům podat pomocnou ruku,“ přibližuje Jiří Pek.
Situace je opravdu tragická. Obecní úřad a jeho postoj k předávání informací směrem k občanům negativně hodnotí i mnohé neziskové organizace. Například v roce 2017 byli Vejprnice vyhodnoceny jako nejhorší instituce v přístupu k informacím na západ od Prahy (soutěž Otevřeno x Zavřeno).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV