Možná jsou pro občany stát a Evropská unie velmi daleko a souvislosti velkých peněz, se kterými nakládají, jen hrou velkých čísel. Možná se někomu může zdát, že propagace operačních programů nebo třeba českých úřadů práce je dobrá věc. Vždyť taková reklama pomáhá, ne? Milion sem, miliarda tam...
Konkrétně třeba „Operační program Výzkum a vývoj pro inovace“, na který běží v současnosti zmiňovaná reklama a který živí nesčetnou armádu úředníků, je dotován celkovou, běžně těžko představitelnou, částkou 2 436 milionů Eur (zhruba 66 750 milionů Kč), z čehož 85% představuje příspěvek EU a 15% je povinné kofinancování z českého státního rozpočtu.
Nejabsurdnější ovšem je, že v rámci této částky se skrývá zhruba 251 milionů Eur (6 877 milionů Kč), které EU a český stát „potřebuje“ utratit na „komercializaci a popularizaci vědy a výzkumu“. Čili, téměř 7 miliard Kč bude promrháno, abychom mohli například sledovat bezúčelné reklamy v hlavním reklamním čase našich televizních kanálů. Každý obyvatel České republiky, včetně nemluvňat, tak na tuto propagaci věnuje 655 Kč(nejméně 2 tis Kč na hlavu, pokud počítáme jen pracující v produktivní nestátní sféře). Neuměli byste si představit lepší využití těchto svých peněz? A nepřipomíná vám to, ne náhodou, neadresné reklamy předlistopadového socialismu bez značky či výrobce typu „pijte mléko - je zdravé“?
Nejhorší na tom všem je, že toto je jen jeden z nekonečné řady příkladů, který jako špička ledovce pouze dokumentuje celkovou zvrhlost systému.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz