"Ve zprávě NERVu již v roce 2012 v sekci Boj proti korupci byl popsán způsob plýtvání veřejnými prostředky u dopravních staveb dostatečně. Bylo dokonce uvedeno, jakým způsobem se má tomuto stavu předcházet a jaké nástroje na zastavení těchto jevů se mají použít. Při nástupu Pošvářové do funkce ředitelky kontroly kvality bylo požadováno, aby se podmínky výběru zhotovitelů jasně definovaly, byly vyhotoveny vzorové smlouvy na dodávku staveb, byla provedena revize a vydání nových Obchodních podmínek. Současně byl sdělen požadavek na centrální kontrolu vypracovaných projektů tak, aby byl sjednocený náhled a pravidla na zadávání a kontrolu staveb jako veřejných zakázek. Proti tomuto systému se překvapivě ohradil významný počet vedoucích managerů ŘSD a toto úsilí uvnitř ŘSD bylo zablokováno. Proč nejsou nástroje dodnes používány není známo, co je jisté je, že se v systému nerušeně pokračuje a generují se další miliardy škod. ŘSD nebylo schopno ani po výměně celého vedení předložit strategii postupu tak, aby se situace stále neopakovaly. Další otázkou je potrestání viníků, kteří tyto škody způsobili. Daňoví poplatníci stále marně čekají na zprávu, že úředníci, pracující na ŘSD byli potrestáni. Co je stále tajemstvím je, proč se NKÚ nezaměřila na chybně uplatněné valorizace staveb, jestliže kontrola uvnitř ŘSD objevila škodu 1,2 miliardy Kč na osmi stavbách D47. Kolik by to asi bylo miliard vrácených státu? Doporučujeme tedy NKÚ se zaměřit na tuto problematiku," uvádí Miloslava Pošvářová.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zeleni.cz