Premiér Babiš: Není to až tak velká investice, asi 235 milionů

25.06.2020 8:36

Na stavbách, probíhajících v současné době na pražském hlavním nádraží, se včera uskutečnil kontrolní den, kterého se zúčastnil premiér Andrej Babiš v doprovodu ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody.

Premiér Babiš: Není to až tak velká investice, asi 235 milionů
Foto: Facebook A. Babiše
Popisek: Andrej Babiš.

Přímo na místě se tak mohli seznámit jak s průběhem rekonstrukce interiéru historické Fantovy budovy, tak i výstavby prodloužení severního podchodu.

Pražské hlavní nádraží je nejvýznamnější a největší osobní stanicí na síti Správy železnic. Výsadní postavení má také z hlediska výše investic do modernizace nejen jeho kolejové části, ale také historické výpravní budovy z počátku 20. století.

V souvislosti s výstavbou Nového spojení zde v letech 2008 a 2009 proběhla přestavba nástupišť číslo 1 až 4, která získala moderní podobu a nové přístřešky nad částmi ležícími mimo historickou halu. Částečnou rekonstrukcí prošly i podchody, do kterých byly doplněny eskalátory a výtahy. V letech 2014 až 2017 se pak rekonstruovala historická ocelová dvojlodní hala nad zmíněnými nástupišti. To vše pod drobnohledem památkářů.

V polovině loňského roku začala ve stanici oprava fasády a střechy Fantovy budovy, významné secesní památky. Stavební práce se zaměřují zejména na krajní věže a přilehlá křídla objektu. Střední část budovy prošla rekonstrukcí nedávno, přesto se bude posuzovat její technický stav. Součástí dnešního programu byla prohlídka sálů v severní části Fantovy budovy.

Anketa

Je Jaromír Soukup dobrý moderátor? (Ptáme se od 24.6.2020)

3%
24%
hlasovalo: 12590 lidí

Účastníci kontrolního dne se také dozvěděli informace o navazující rekonstrukci výpravní budovy, která by měla začít v příštím roce. Konkrétně proběhne obnova reprezentačních prostor, vzniknou zde nové plochy pro komerční využití, plánuje se i dostatečné propojení historické budovy s odbavovací halou a podchody. Všechny veřejně přístupné prostory v prvním podlaží se budou renovovat s maximální snahou přiblížit se jejich původní podobě.

V polovině letošního roku začaly stavební práce na prodloužení severního podchodu, který umožní pěší spojení hlavního nádraží s nově vzniklými budovami na rohu Seifertovy a Italské ulice a dále směrem na Prahu 3. Díky této investici dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z těchto městských částí. Prodloužený podchod zamezí možným střetům chodců a vlakových souprav.

„Třicet let se o tom mluví a myslím, že to přispěje hlavně vysokoškolákům, kteří to musejí obcházet a všem, kteří bydlí na Žižkově. Vypadá to velice hezky. Není to až tak velká investice, asi 235 milionů. Myslím si, že to zkrášlí celé okolí a lidem se to určitě bude líbit a budou mít z toho radost,“ dodal premiér Babiš.

Projekt počítá s možností budoucího rozšíření nádraží o další ostrovní nástupiště. Po roce 2024 budou postupně modernizována nástupiště číslo 5 až 7, která byla postavena na počátku devadesátých let minulého století.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

21:03 Richter (ANO): Neschválení tohoto bodu může vyvolávat pocit, že policie něco tají

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 ke zřízení poslanecké komise k vyšetření stř…