Přispět k tomu musí v rámci své odpovědnosti i kraje. Jsem přesvědčen, že si řidiči lepší výplatu zaslouží, jejich mzdy dlouhé roky stagnovaly, mimo jiné díky tomu, podle jakých kritérií se soutěžilo provozování autobusové dopravy. Soutěže na cenu v řadě míst vytvořily "skleněný strop", který výrazně zkomplikoval možnosti růstu platů.
Dobré platové ohodnocení řidičů je klíčové pro kvalitní a dostupnou dopravní obslužnost v krajích a jednoznačně ve prospěch občanů a bezpečnosti jejich dopravy.
Vláda, kterou vedu, udělala pro zvýšení platů řidičů maximum možného.
Loni v říjnu jsme prostřednictvím vládního nařízení rozhodli, že platy řidičů autobusů se po dlouhé době fakticky zvýší. Nařízení zajišťuje, že se od 1. ledna 2017 zvýší mzda řidičů linkových autobusů ze 71,60 korun na 98,10 korun na hodinu. Zvýšily se také příplatky za ztížené pracovní prostředí a z 50 korun na 88 korun stouply příplatky za čekání mezi jízdami. Toto nařízení jsme přijali i proti odporu hnutí ANO a jeho předsedy A. Babiše.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV