Primátor Vrána: Stavba dálnice D1 kolem Přerova může začít

07.12.2022 10:01

Město za ni bojovalo skoro čtvrt století

Primátor Vrána: Stavba dálnice D1 kolem Přerova může začít
Foto: Facebook Petra Vrány
Popisek: Petr Vrána

Konečně jsme se dočkali. Těmito slovy hodnotil náměstek primátora pro dopravu Tomáš Navrátil fakt, že se letos může kopnout do země a začít stavět chybějící úsek dálnice D1 Říkovice-Přerov. 

Anketa

Dáte za Vánoce (v součtu výdajů) letos víc než loni?

hlasovalo: 11631 lidí
Na stavbu čekají Přerované více než dvě desítky let. „V roce 1998 zazněl první příslib dálnice, která měla stát v roce 2002. Po letech bojů se termín zahájení plánuje na den nabytí právní moci povolení – tedy na 20. prosince letošního roku,“ konstatoval vedoucí odboru koncepce a strategického rozvoje města Pavel Gala, který byl u samých začátků plánování a o dálnici bojuje už s šestým vedením radnice.

V pondělí 5. prosince ve večerních hodinách se na úřední desce Ministerstva dopravy objevilo Společné rozhodnutí ministra dopravy k šesti rozkladům ve věci posledního úseku Dálnice D1 stavby 0136 Říkovice-Přerov. „Ministr dopravy doplnil stavební povolení z loňského roku několika podmínkami, ale ve výsledku stavební povolení nabývá právní moci. Jedinou možností pro odpůrce stavby může být pouze soud,“ vysvětlil náměstek Navrátil a zdůraznil, že teď už je možné, aby Ředitelství silnic a dálnic uzavřelo smlouvu se zhotovitelem - a stavba za 6,9 miliard se může začít stavět. „Zázrak se stává realitou a po desítkách žádostí, výzev, petic, memorand, argumentací, bojů s Dětmi Země a podobnými spolky se blížíme ke klíčovému, historickému okamžiku - a to k zahájení té nejdůležitější strategické komunikace. Je to průlomový okamžik nejen pro město, ale i pro stát,“ neskrýval nadšení Pavel Gala. A dodal: „Tak jako bylo důležité pro rozvoj Přerova zavedení železnice v polovině devatenáctého století, tak je pro rozvoj Přerova ve 21. století stejně důležitá i tato stavba.“

Trasa dálnice D1 v úseku Říkovice-Přerov, řešená v rámci stavby 0136, je součástí budované sítě dálnic České republiky, která tvoří základní dopravní kostru čtyřpruhových komunikací. Dostavba D1, na kterou se roky čeká, čítá deset kilometrů a sto metrů, její součástí jsou tři mimoúrovňové křižovatky, pět protihlukových stěn, tři opěrné zdi a několik mostů v celkové délce 1 907 metrů. „Vyvedením dopravy ze zastavěné­ho území dojde v Přerově k zásadnímu zlep­šení životního prostředí, což je pro naše město velmi důležité. Věřím, že rok 2022 je v tomto ohledu výjimečným, protože byl zprovozněn průtah městem a zároveň se začne se stavbou chybějícího úseku D1, který by měl být hotový do roku 2025,“ řekl na závěr přerovský primátor Petr Vrána.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

ČT

Nejste sám, kdo si stěžuje na to, že pořad 168 zkresluje a vytrhuje vyjádření z kontextu. Proč se s tím ale něco nedělá? Lhát by neměli nikde v médiích, ale ČT se navíc nálepkuje jako veřejnoprávní.A myslíte, že je problém jen ve 168? Mě přijde celá ČT dost jednostranná, takže radši koukám na zprávy...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČSSD: Co by měli řešit poslanci?

22:21 ČSSD: Co by měli řešit poslanci?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k náplni práce Poslanecké sněmovny