Ta vznikla z impulsu primátora Mirka Žbánka a kromě představitelů samosprávy a magistrátu v ní jsou zapojeni zástupci Ředitelství silnic a dálnic, Olomouckého kraje, komisí městských částí i zástupce signatářů petice za zachování komunikace z Chválkovic na Svatý Kopeček.
„V praxi se osvědčuje, když se složité téma s řadou přesahů řeší koordinovaně, tak jako nyní už řešíme například protipovodňová opatření. Proto jsem chtěl, aby podobná skupina vznikla i k tématu východní tangenty, což je dopravní stavba, na kterou Olomouc čeká už nejméně dvě desetiletí a pro město je mimořádně důležitá,“ vysvětlil v úvodu primátor Mirek Žbánek. „Jde o to, aby přípravné práce postupovaly co nejrychleji a bychom se co nejdříve dostali k realizaci. Dnes na východní tangentu prostředky ve státním rozpočtu jsou, pokud se ale přípravy povlečou příliš dlouho, stát může přehodnotit priority a peníze už být nemusí,“ dodal primátor.
Při následujícím jednání informovala zástupkyně Ředitelství silnic a dálnic o průběhu přípravy studie EIA o posuzování dopadů stavby na životní prostředí. Hana Urbánková, vedoucí úseku výstavby ŘSD ČR, Správa Olomouc, uvedla, že pozastavené práce na pořízení dokumentace k územnímu rozhodnutí budou pokračovat po vydání stanoviska EIA. Předpokládané zahájení stavby východní tangenty je nejdříve v roce 2025.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV