Přehnané nároky ze strany magistrátu nebo městské části totiž mohou nadělat víc škody než užitku. Právě takového scénáře se obávám v případě plánované výstavby nové bytové čtvrti u Nákladového nádraží Žižkov. Ta by měla městu přinést nejen občanskou vybavenost v ceně 1,5 miliardy korun, ale také určité procento sociálních bytů.To, co primátor Zdeněk Hřib a radní Adam Zábranský prezentují jako obrovský úspěch, ale má taky svou negativní stránku. Až příliš štědrý příspěvek developera totiž nebude zadarmo.
Náklady, které přesahují obvyklý rámec kontribuce, investor s největší pravděpodobností kompenzuje zvýšením cen bytových jednotek, určených k prodeji. Za přemrštěné požadavky města tak nakonec zaplatí jejich budoucí majitelé.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Ondřej Prokop
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV