Prokop (ANO): Nákladové nádraží Žižkov - není ta kontribuce developera příliš vysoká?

21.10.2021 5:34 | Komentář

Milí Pražané, pořekadlo o zlaté střední cestě patří k těm nejuniverzálnějším, a platí i v případě přispívání developerů na opravy a rozvoj občanské vybavenosti.

Prokop (ANO): Nákladové nádraží Žižkov - není ta kontribuce developera příliš vysoká?
Foto: ANO 2011
Popisek: Ondřej Prokop, radní Prahy 11 za hnutí ANO 2011

Přehnané nároky ze strany magistrátu nebo městské části totiž mohou nadělat víc škody než užitku. Právě takového scénáře se obávám v případě plánované výstavby nové bytové čtvrti u Nákladového nádraží Žižkov. Ta by měla městu přinést nejen občanskou vybavenost v ceně 1,5 miliardy korun, ale také určité procento sociálních bytů.To, co primátor Zdeněk Hřib a radní Adam Zábranský prezentují jako obrovský úspěch, ale má taky svou negativní stránku. Až příliš štědrý příspěvek developera totiž nebude zadarmo.

Náklady, které přesahují obvyklý rámec kontribuce, investor s největší pravděpodobností kompenzuje zvýšením cen bytových jednotek, určených k prodeji. Za přemrštěné požadavky města tak nakonec zaplatí jejich budoucí majitelé.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Článek byl převzat z Profilu Ing. Ondřej Prokop

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Petr Kulhánek byl položen dotaz

K čemu je ministerstvo pro místní rozvoj?

Protože jak sám tvrdíte, krize bydlení tu je, i když máme ministerstvo, takže k čemu je dobré?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Šebelová (STAN): Lidskost a spolupráce jsou ve zdravotnictví zásadní

12:06 Šebelová (STAN): Lidskost a spolupráce jsou ve zdravotnictví zásadní

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k systému zdravotnictví