S kolegy jsme se shodli, že most na Výtoni patří k důležitým a významným technickým i kulturním památkám, které je potřeba zachovávat. Nadále v této záležitosti tak za hlavní město budeme postupovat jednotně.
Konečné rozhodnutí bohužel nevydává Praha. Závěrečný rozsudek musí vynést Ministerstvo dopravy a Správa železnic. Hlavní město dnes svým usnesením může ministerstvo pouze požádat o alternativní řešení, než je nesmyslné zbourání. Věřím ale, že naše žádost bude vyslyšena. Já a moji kolegové nejsme zdaleka jediní, kdo za železniční most bojuje. Jak už jsem tu psal vícekrát, stojí za ním i odborná veřejnost a tisíce občanů, kteří podepsali petici.
Pokud nás ministerstvo vyslyší, bude následující postup asi následovný. Železniční most bude nejen rekonstruován, aby vydržel řadu dalších let, ale bude také rozšířen o třetí kolej, aby se zvýšila jeho dopravní kapacita. K rozšíření by došlo s využitím moderních technologií tak, aby byla maximálně zachována jeho historická podoba. Zejména jeho oblouková nýtovaná konstrukce přes Vltavu, která nyní už patří k symbolům této části Prahy.
Ing. Ondřej Prokop
Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
autor: PV