Ptáček (Piráti): Nekonečný příběh plzeňského západního okruhu

14.12.2019 14:09 | Zprávy

Stavba plzeňského západního okruhu, která by měla ulevit centru města i Severnímu předměstí, je opět odložena. Současné odsunutí termínu stavby ukazuje, jak je u nás zcela mizerná domluva mezi jednotlivými složkami veřejné správy.

Ptáček (Piráti): Nekonečný příběh plzeňského západního okruhu
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

V optimistických variantách z roku 2006 jsme se už osm let měli prohánět po kompletním okruhu, který se plánoval od 90. let 20. století. Problémem je, že se ve stavbě dotýkají majetky (a zájmy) tří složek veřejné správy – města, kraje a státu (ten je reprezentován Ředitelstvím silnic a dálnic). Koordinace mezi nimi, která by v zájmu veřejné stavby měla probíhat hladce, skřípe.

Přitom času na domluvu bylo dostatek. Město Plzeň bylo postaveno před problém s výkupem pozemků, kdy v konečné fázi muselo dojít až k vyvlastnění dvou z nich. V tomto mezičase, mohl kraj, jehož organizace Správa a údržba silnic Plzeňského kraje je zadavatelem celé stavby, připravit opravdu kvalitní a neprůstřelné podmínky pro vypsání soutěže o veřejnou zakázku. Odložení stavby je totiž zapříčiněno právě odložením konce přijímání nabídek v důsledku dotazů a námitek k projektové dokumentaci za strany potenciálních zájemců o zakázku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

doprava , piráti , Plzeň , Ptáček

autor: PV

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

Ministr Hladík bagatelizuje dopady ETS 2: tržní cena povolenek už se blíží dvojnásobku 45 €/t, soft …