Řada studentů, kteří nastupují na učitelské obory vnímá studium jen jako obecné vzdělání, které jim umožní později se rozhodnout pro další profesní dráhu. Jedno už ale po maturitě tito studenti vědí, nechtějí jít učit. Dokonce jsem se setkala s mladíkem, který studoval jazyky na pedagogické fakultě. Neměl ambici dostudovat, byla to jeho druhá vysoká škola. Chtěl se jenom dobře naučit cizí jazyk. Hodnotil to jako nejlevnější jazykovou školu. Moderní vybavení jazykových laboratoří a vysoce kvalifikovaní vyučující to garantovali.
Náborová stipendia, která v této souvislosti se nabízejí, mohou podpořit zájem studovat pedagogiku, ne zájem učit děti. Problém také neřeší kariérní řád. Ten v ideálním případě zlepší pozici dnešních vyučujících, ne zájem o učitelskou profesi.
Možná nás brzy Evropská komise upozorní, že je v základním školství v u nás také málo mužů. Skutečně 14 % učitelů je další vážný problém a jejich procento stále klesá. Nabízí se jednoduchá zkratka, která ukazuje na nízké platy učitelů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV