Voličům by tedy mělo být nad Slunce jasnější, že až ČSSD po volbách začne s prosazováním dobře fungujícího státu, nepřijdou zkrátka. S osobou hejtmana Karlovarského kraje se má dobře fungující stát přetavit i v dobře fungující kraj.
Rád bych se šéfa krajské vlády zeptal, co dělal uplynulých pět let v křesle krajského hejtmana? Ono by totiž úplně stačilo, kdyby se staral o dobře fungující kraj, a stát nechat na vládě. Jenže ono se to dělá obtížně, pokud své síly tříštíte sezením na židli hejtmanské a poslanecké. Statistika docházky pana hejtmana do parlamentu za první pololetí tohoto roku je více než výmluvná. Jeho docházka byla 51 procentní! V ideálním případě se tedy správě kraje věnoval na 49 procent! V prvních letech jeho poslanectví měl hejtman docházku do parlamentu značně vyšší. Kraj tedy ostrouhával více. Anebo Josef Novotný „dřel jako kůň“? Asi ne. No a není-li kocour doma, tak myši mají pré. Karlovarský kraj tak určitě nemůžeme nazvat krajem dobře fungujícím či spravovaným. Podívejme se na částečný výčet toho, co krajská vláda, v čele s hejtmanem Josefem Novotným, nezvládá:
? Je zde třetí největší nezaměstnanost v ČR – 8,8%! V okresu Sokolov přes 10%!
? Nejmenší průměrná mzda!
? Rychlostní silnice R6 je stále nedokončena a její dokončení je v nedohlednu! Hejtman svádí její nedokončení například na Víta Bártu, který výstavbu zastavil. Ten to však udělal proto, že jasně viděl to, co hejtman Karlovarského kraje ne - nebo vidět nechtěl? Nekoncepčnost, předraženost, nekvalitní práce na hotových úsecích postavených firmou Eurovia. Ať se pan hejtman zeptá řidičů, jak se jim jezdí po hotovém úseku dálnice do Chebu. Eurovia beze studu klidně usiluje o stavbu např. obchvatu Hroznětína, který je považovaný za velmi kontroverzní. Pan hejtman prý proti tomu nic nemá. Tohle vše Vít Bárta viděl, a proto stavbu zastavil, jako mnohé jiné. Jak mu to kmotři spočítali, jsme měli možnost sledovat mnohdy v přímém TV přenosu.
? Machinace a neprůhlednosti v Evropském regionálním programu severozápad, za což občané Karlovarského kraje zaplatí 308 000 000 Kč!
? Za další machinace a podvody v dotačních programech při stavbě středních škol v Ostrově a Sokolově hrozí další pokuta ve výši 250 000 000 Kč!
? Trestuhodně zašantročená nemocnice v Sokolově naprosto nevýhodnou smlouvou o pronájmu na 20 let za směšnou částku! Kraj zřejmě nepotřebuje peníze.
? Velké problémy s ubytovnami a vyloučenými lokalitami. Největší problémy jsou v Sokolově, Ostrově, Teplé, Rotavě, Oloví a v Aši.
? Neřešení neúměrné kamionové dopravy do Kyselky, sloužící takzvaným Karlovarským minerálním vodám k odvozu Mattonky a znepříjemňující život lidem v obcích, kudy projíždí 80, 100 i více kamiónů denně, rabujících kraj kolem Kyselky těžbou vody za směšnou cenu. Pan hejtman sice slavnostně, spolu s majitelem Mattonky, devastujícím léta kulturní památky v Kyselce, otevíral vlečku do Kyselky a i čokoládový dort na narozeninách pana Pasquala ochutnal, ale vlečka nevede do závodu a kamionovou dopravu tedy příliš neomezí. Mimochodem s iniciativou obnovení vlečky přišel jako první polistopadový ministr dopravy Vít Bárta. Rok před ním toto žádala Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví, které mám tu čest předsedat, ve své petici za záchranu lázní Kyselka. Petici dodnes podepsalo více než 27 000 lidí, z toho přes 5 000 z Karlovarského kraje.
? Těžce poškozené lázeňství v kraji, který je lázeňstvím přímo charakterizován.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Úsvit přímé demokracie