Roithová (KDU-ČSL): Telekocourkov - na tři dějství (I.)

10.07.2013 14:51 | Zprávy

Telekocourkov - na tři dějství (I.)

Roithová (KDU-ČSL): Telekocourkov - na tři dějství (I.)
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zuzana Roithová vstupuje také do boje o Hrad podpisovou kampaní na podporu své kandidatury

Mezilidská komunikace je nepochybně něčím, co nás odděluje od zbytku živočišné říše. Ostatně jak víme, na počátku bylo slovo a dnes světu vládnou informace. Telekomunikace v České republice jsou ovšem nepochybně něčím, co jinde nemá obdoby a jak možná nevíme, nejlépe by tomuto našemu světu ve státě slušelo jméno Telekocourkov.

Patrně většina občanů při sledování medializovaných trampot Jana Krause s reklamací iPhonu mohla mít na základě vlastních zkušeností s tím či oním operátorem pocit, že jde vlastně o jejich příběh. I já jsem před dvěma lety chtěla změnit operátora a přestože smluvně šlo vše hladce, zadrhával se přenos ještě řadu týdnů na (ne)předávání servisního čísla, jemuž nepomohl ani bezpočet telefonátů a osobních urgencí. Mezitím mi operátor odpojil nejen telefon, ale i internet, který je pro mou práci nepostradatelný. Jak jsem zjistila na sociálních sítích, šlo o zavedenou praxi, nikoli o smolnou náhodu. Účelová taktika totiž úspěšně odrazovala další uživatele od záměru přejít k jinému poskytovateli služeb. Můj problém oba operátoři nakonec vstřícně po čase vyřešili, ale pro další spotřebitele se nic nezměnilo.

Z principu jsem tedy požádala Český telekomunikační úřad (ČTÚ), aby našel systémové řešení, které nedovolí klást administrativní překážky pro spolehlivý a rychlý přechod k jiným operátorům.

A pozor: jakmile úřad zasáhl, místo kontroverzního systému tzv. servisních čísel, bylo zavedeno interní číslo, tzv. identifikátor a přechody zůstaly dál noční můrou. Dost mne tenhle "náš Kocourkov" naštval a rozhodla jsem se, že to kvůli našim spotřebitelům nevzdám. Ale až po dalším kole mých stížností a to v průběhu skoro dvou let byl problém konečně vyřešen.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: kdu.cz

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak to je?

Vy tvrdíte, že byste nikdy nepodpořil plošné šmírování komunikace, ale váš bývalý náměstek Profant potvrdil pravý opak. Tak jak to je? Já upřímně nevím, ale možná věřím teď spíš Pirátům, protože jste to byl právě vy, kdo chtěl zavádět i cenzuru na internetu, i když vy jste to nazýval vznešeně jako b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Budu se ptát, zda už nám Německo zaplatilo reparace

20:16 Rajchl (PRO): Budu se ptát, zda už nám Německo zaplatilo reparace

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k válečným reparacím?