Scheinherr (Praha sobě): Na sdíleném kole s Lítačkou zdarma až čtyřikrát denně na patnáct minut

11.10.2021 12:18 | Zprávy

Praha spustila pilotní projekt propojení sdílených kol s Pražskou integrovanou dopravou.

Scheinherr (Praha sobě): Na sdíleném kole s Lítačkou zdarma až čtyřikrát denně na patnáct minut
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Každý majitel elektronické předplatní jízdenky pro Prahu bude moci využít zdarma až čtyřikrát denně prvních 15 minut jízdy na sdíleném kole provozovatelů Rekola a Nextbike. V podzimním pilotním provozu tak město chce otestovat zájem lidí o nabídku výhodné kombinace pražské MHD s jízdou na kole. 

Po vzoru ostatních vyspělých měst i na základě dlouhodobých ohlasů uživatelů se Praha snaží nabídnout co nejatraktivnější kombinaci různých druhů pohybu po městě s cílem motivovat lidi k využití veřejné dopravy i dalších udržitelných způsobů mobility. Cílem je nabídnout komplexní služby pro pohodlný a co nejrychlejší pohyb od domu k domu. Díky využití moderních technologií a uživatelsky snadno dostupných mobilních aplikací bude je možné do Pražské integrované dopravy zapojit kromě metra, tramvají, autobusů, trolejbusů, vlaků, přívozů či lanovek i sdílená jízdní kola.

„Z tohoto projektu mám velkou radost! Propojení sdílených kol s kuponem na MHD běžně funguje v mnoha zahraničních městech, a tak nevidím důvod, proč bychom nemohli tento bonus k Lítačce nabídnout i Pražanům. Kola jsou užitečným doplňkem systému dopravy ve městě, a to hlavně na střední a krátké vzdálenosti,“ říká Zdeněk Hřib, primátor hlavního města Prahy.

„Chceme Pražanům usnadnit „první a poslední míli“ jejich cesty Prahou a ještě více zatraktivnit dlouhodobé kupony MHD. Kola a MHD se nevylučují, naopak se mohou výborně doplňovat, když se potřebujeme rychle dopravit třeba ke stanici metra nebo naopak se z MHD dostat domů. I proto jsme začali ve velkém přidávat cyklostojany ke stanicím metra a připravujeme je i u tramvajových přestupních uzlů. Po pár měsících projekt vyhodnotíme a uvidíme, jestli a jak má cenu pokračovat dál. Starat se o město není jen o opravách silnic, chodníků a tramvajových tratí nebo budování nové infrastruktury. Musíme zkoušet nové a neotřelé věci. Především v momentě, kdy něco v zahraničí úspěšně funguje. Cyklodepo nám taky skvěle šlape,“ doplňuje náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Dostupné bydlení pro mladé rodiny

8:05 Rozvoral (SPD): Dostupné bydlení pro mladé rodiny

Za vlády současné koalice se ČR potýká s rostoucím problémem, který ohrožuje budoucnost celé mladé g…