Jedna z nejvytíženějších pražských stezek, která je obzvláště v letních dnech zahlcena, pěšími, bruslaři, cyklisty, kočárky a všemi dalšími, až se stávala nebezpečnou. V letní dny ji totiž využije průměrně až kolem 3000 pěších a 3000 cyklistů za den. Zároveň povrch již byl narušen častými opravami, trhlinami a nerovnostmi od kořenů stromů. Nerovný povrch pak zadržoval louže. Proto jsme v loňském roce zahájili kompletní rekonstrukci, jejíž první etapa je nyní před kolaudací. Vše bylo navíc komplikované i vzhledem k ochrannému pásmu národní kulturní památky Praha Vyšehrad.
Za vypíchnutí stojí:
- nová mozaika dle historického vzoru
- nový probarvený asfalt
- nové pražské lavičky a cyklostojany
- šířka až 5,5 metru
Pojďme to vzít od Vyšehradského tunelu. Ten je již 2,5 roku úspěšně povolen pro pěší i cyklisty. Na něj navazuje památkově nejcennější část stezky. V tomto úseku byla namísto asfaltu, který zde za totality nahradil prvorepublikovou mozaiku, opět položena pražská mozaika v původním vzoru. A také se zde podařilo odstranit dlouhá svodidla, která stezku zužovala. Celkově se umocnil promenádní charakter celého nábřeží.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV