Zadání studie vyplývá z potřeby zvýšit bezpečnost, kapacitu a spolehlivost uvedeného úseku, včetně navazujících mimoúrovňových křižovatek, na základě strategického dokumentu Plán udržitelné mobility Prahy a okolí.
Studie bude řešit především propojení připojovacích a odbočovacích pruhů v úseku Vídeňská – 5. května tak, aby v tomto úseku byla Jižní spojka uspořádána v režimu 3+3 jízdní pruhy. Dále se bude věnovat doplnění obousměrné křižovatkové větve u mimoúrovňové křižovatky Jižní spojka x Vídeňská směrem k ulici Michelská. Zahrne také návrh úpravy připojovacího pruhu v úseku Jižní spojka x 5. května, konkrétně pak ve směru z ulice 5. května na Jižní spojku, včetně navazujícího odbočovacího pruhu a rampy na most, a případných úprav komunikací v blízkém okolí.
„Ve městě musíme myslet na pěší, cestující v MHD, cyklisty a samozřejmě také na řidiče v autech. Je nutné rozvíjet infrastrukturu pro všechny druhy dopravy, abychom naplnili nejrůznější dopravní potřeby Pražanů. Zároveň je důležité si uvědomit, že se nemůžeme donekonečna vymlouvat na okruh, který všechno zázračně spasí. Není to tak. I některé jiné současné úseky pražské silniční sítě nejsou kapacitně vyhovující a řidiči musí mít možnost pohodlně a snadno objet Prahu. Studie prověří, jaké možnosti rozšíření a zkapacitnění nabízí Jižní spojka v úseku mezi ulicí 5. května a Vídeňskou,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV