V poslední vlně obvinění došlo i na firmu BusLine, a.s.. Ta už však neexistuje, její majetek a smlouvy byly převedeny na jiné firmy a prázdná slupka mateřské společnosti po dvojím přejmenování skončila v rukách bílého koně kdesi v Maďarsku. Jedna z nástupnických firem má desetiletou zakázku od Libereckého kraje na dopravu na Semilsku a Jablonecku. A v Jablonci právě probíhá kolem výběru dopravce v MHD typický scénář, na jehož konci bude velmi pravděpodobně další smlouva s BusLine za velmi nevýhodných podmínek pro město. „BusLine a Jiří Vařil tu jsou stále a nevyplatí se je podceňovat, to jsem zjistil už dávno, kdy jsem na tunelářské praktiky této firmy začal upozorňovat,“ říká Josef Šedlbauer, lídr Pro KRAJinu, který s BusLine vedl dlouho osamocený zápas už od roku 2011.
„Hlavní příčinou růstu mafiánské struktury kolem Jiřího Vařila bylo a je prostě to, že mu to politici ve vedení Liberce a Libereckého kraje umožnili. A je jedno, jestli za to někteří brali úplatky a jiní jen nebyli schopni porozumět faktům nebo se o to ani nepokusili a dali přednost stranické disciplíně. Výsledek je stejný a ve všech případech je to selhání,“ shrnuje Šedlbauer a dodává: „Politika je řemeslo jako každé jiné a osobní slušnost nestačí, musí být doprovázena kompetencí. A to je už vzácná kombinace.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




