Sehnal (APB): Pražská doprava potřebuje ulevit, metro musí i za město

29.09.2021 13:12

Nedávno jsem se zabýval situací v dopravě obecně z hlediska celé republiky, ale nelze vynechat hlavní město. Praha je v těchto týdnech pod neuvěřitelným náporem kvůli nekoordinovaným rekonstrukcím a uzavírkám, což působí problémy nejen běžným řidičům, ale i MHD a vozům záchranného systému.

Sehnal (APB): Pražská doprava potřebuje ulevit, metro musí i za město
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pavel Sehnal, předseda Aliance pro budoucnost

Je potřeba se zabývat, jak dopravní průchodnost Prahy zlepšit, do budoucna půjde o zásadní téma, protože počet obyvatel hlavního města bude narůstat. I za prací sem přichází stále víc občanů, protože tady mají jednoznačně lepší výdělek. To je hlavní a zcela pochopitelná motivace, protože rozdíl mezi výdělkem v Praze a ve zbytku republiky může být klidně i 30 procent.

To samozřejmě Prahu také znehybňuje, což v kombinaci se současnou situací způsobenou opravami působí katastrofu. Do budoucna je klíčem k uvolnění dopravy je využití kolejové dopravy. Všechny linky metra včetně budoucí trasy D jsou krátké. Půdorys Prahy dávno přerostl původní síť metra a původní tratě by se měly minimálně o tři stanice prodloužit. Například metro C nemá končit na Jižním městě, ale musí být protaženo dál až k místům, kde bude vnější pražský okruh. 

Zároveň s tím, je bezpodmínečně nutné tam budovat robustní síť záchytných parkovišť. Nelze chtít vytlačit auta z města a zároveň k tomu nenabídnout přijatelnou alternativu. Modernizaci dopravy jinak začít realizovat nelze.

V druhém sledu musí dojít k dalšímu prodloužení metra na povrch a pustit ho dál do Středočeského kraje, aby se koncentrace vozidel nevytvořila prstencově kolem pražského okruhu, ale pokud možno kaskádovitě popotáhla dál do Středočeského kraje. Náklady na železnici a povrchové metro jsou srovnatelné, drahé je metro pod zemí, kde jde o zhruba pětinásobek nákladů. 

Důležité je též, aby se vedení magistrátu odvážilo přinutit vládu k nalezení potřebných 100 miliard (rozložených třeba do splátek), abychom mohli konečně dostavět pražský okruh. Jde o páteřní komunikaci, která by neměla být hrazena z rozpočtu hlavního města, protože má celorepublikový význam.

Ing. Pavel Sehnal

  • Praha bez chaosu
  • zastupitel měst. části

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Munzar (ODS): Snaze občanů o vlastní bydlení by stát neměl házet klacky pod nohy

18:05 Munzar (ODS): Snaze občanů o vlastní bydlení by stát neměl házet klacky pod nohy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k významu vlastního bydlení jako zajištění nezávislos…