“Mou prioritou, ke které jsem přispěla svými návrhy na změny, bylo z návrhu komise odstranit zcela škodlivé představy, jako omezování a zasahování do řízení vozidla. To se povadlo, proto jsem dohodu mohla podpořit. Nové prvky musí řidiči pomáhat, ne ho rozptylovat nebo dokonce ohrozit,” uvedla po nočním jednání česká europoslankyně za ČSSD Olga Sehnalová, která dohodu vyjednávala za sociální demokraty.
“Jsem ráda, že jsme našli shodu na tom, že tzv. asistenta rychlosti bude moci řidič kdykoliv vypnout, v textu nejsou ani povinné alkoholové zámky, jak bylo v minulosti mylně v některých médiích uváděno. Naopak jsme podpořili rychlejší zavádění prvků k přímé ochraně cyklistů a chodců, který se týká kabin nákladních vozidel s lepším přímým výhledem,” uvádí poslankyně.
Nové povinné bezpečnostní prvky budou zaváděny do vozidel postupně s odstupem několik let podle kategorií vozidel i typů bezpečnostních prvků. Co návrh v praxi přinese, odkdy, a čeho se řidiči nemusí obávat? Čtěte dále.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




