Například i Evropské spotřebitelské centrum v České republice v této souvislosti eviduje stížnost českých občanů na francouzskou autopůjčovnu. Ceny uvedené na jejích webových stránkách byly rozlišeny podle toho, ze kterého státu EU se spotřebitel na stránky přihlásil. Češi si tak připlatili.
Evropská komise v srpnu zahájila dialog s největšími evropskými autopůjčovnami ve snaze těmto praktikám zabránit. Tři velké autopůjčovny (jmenovitě EUROPCAR, HERTZ a AVIS) se v této souvislosti na konci října zavázaly, že ukončí praktiku automatického přesměrování na jiné stránky podle místa přihlášení zákazníka. Cenové rozdíly se však i přesto budou objevovat. Autopůjčovny se odvolávají na Komisí tolerovaná „objektivní kritéria“.
„Domnívám se, že rozlišovat ceny uvedené na webových stránkách v závislosti na jazykové verzi či místě pobytu spotřebitele je vždy cenovou diskriminační praktikou. Objektivní kritéria, na která odkazuje Komise, nejsou v tomto případě důvodná, a jedná se dle mého názoru o porušení směrnice o službách,“ uvedla ve svém projevu během listopadového plenárního zasedání Evropského parlamentu ve Štrasburku europoslankyně Olga Sehnalová, která v této souvislosti interpelovala Evropskou komisi. Uvedená směrnice totiž výslovně zakazuje diskriminaci spotřebitelů na základě místa bydliště či národnosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Olga Sehnalová - profil