Dobrý den vám všem. Já doplním jenom pana ministra. Já vím, jak kolega Vosecký, coby starosta, to myslel. My samozřejmě všichni víme, že starostové, hejtmani atd. mohou vyhlásit stav nebezpečí. A ten stav je mimořádný a pak padají všechny záležitosti, žádosti. Dokonce samozřejmě je velmi zjednodušeno také řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Neboli některé zakázky vůbec nemusíte soutěžit apod. Ano, patří to pod veřejnou pokladní správu a ministerstvo financí pak tyto prostředky po prověření přiděluje.
A já si myslím, že pan kolega to nemyslel tak, že jde až o ty povodně, že to je o vyhlášení tohoto stavu, ale že ten běh věcí někdy je rychlejší, to znamená, není vyhlášen žádný stav nebezpečí, nicméně příslušný starosta má té práce víc. A pak dodržet všechny podmínky, které tady jsou stanoveny, tak je náročné. Já tím chci říct jenom, že myslím, že tato diskuze je skutečně jen o vyhlášeném stavu nebezpečí, o ničem jiném. Já tady tento zákon o rozpočtových pravidlech přes to všechno podpořím, protože se domnívám, že to není jediný zákon, který by bylo potřeba upravit proto, abychom snížili administrativu. A jak snížit administrativu? Dát jedině větší důvěru voleným zástupcům. Což zase jsme úplně někde jinde – a to je ten protikorupční boj, který nás přivedl na cestu takové administrativy, protože mnohdy neuděláme nic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV