Odborná diskuze v paláci Žofín byla zaměřena na oblast inteligentního řízení dopravy, parkovací systémy a jejich dopad na intenzitu dopravy, dopravní infrastrukturu a alternativní způsoby hromadné dopravy.
Hlavním řečníkem byl Zbyněk Passer, kandidát na primátora hl. m. Prahy, který garantoval, že se zasadí o stavbu metra D, vlakové napojení Letiště Václava Havla, prosadí zkapacitnění ulice V Holešovičkách a zasadí se o propojení telematických prvků se semafory pro lepší průjezdnost městem. V neposlední řadě politické hnutí Pro Prahu bude prosazovat postavení 30 000 míst na více než 60 P+R parkovištích.
Parkovací politika města nekončí na hranici města, naopak v případě větších měst se silnou spádovostí jako je Praha musí začínat v místech, odkud přijíždějí návštěvníci nebo lidé za prací. Už dnes existují řešení zejména v oblasti chytrých internetových a mobilních služeb, která mohou výrazně zefektivnit celý systém parkování. Dnes je možné navrhovat a stavět modulární parkovací domy s multifunkčním využitím, které bude generovat dodatečný příjem. Parkovací dům také zabere méně místa než povrchové parkoviště o stejné kapacitě. Moderní technologie lze využít i v řízení dopravy, informování cestujících, k úspoře provozních nákladů a zajistit tak prioritní využívání velkokapacitních komunikací a snížit zatížení dnes přetížených komunikací.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Skalický - profil