Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové

12. 12. 2016 10:23

Výstavba čtyřpruhu u pardubického Parama je klíčovou stavbou nejen pro krajské město, ale i pro tranzitní dopravu. Poslanec Jiří Skalický byl jedním z těch, kteří prosadili zařazení stavby do státního rozpočtu, a který se jako Pardubák trvale zajímá o její vývoj. Setkal se proto s ředitelem pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Bohumilem Vebrem, aby získal nejnovější informace o postupu stavebních prací.

Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové
Foto: top09.cz
Popisek: Poslanec za TOP 09 Jiří Skalický

Vzhledem k velmi dobré spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR s dodavatelem postupují práce v souladu se schváleným harmonogramem stavby. Definitivně by stavba klíčové komunikace měla skončit v příštím roce, první dárek ale dostanou řidiči ještě letos. „Pozitivní informací je, že ještě do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes železniční koridor a trať Pardubice – Hradec Králové a zprovozní je pro řidiče. Převedením dopravy z úseku s mostním provizorem, které vzhledem k omezené nosnosti a šířkovému uspořádání mělo velký podíl na kolonách vozidel v tomto úseku, dojde k výraznému zvýšení plynulosti dopravy,“ říká poslanec Skalický, a to přes to, že již dokončený hotový „bypass“ ve směru od Dukly k nádraží je stále uzavřen. Mezi řidiči to často vyvolává rozhořčení. „Zeptal jsem se na důvody a dostal jsem jasnou a logickou odpověď. Vozidla jedoucí od Dukly by v tuto chvíli, kdy není dokončena druhá polovina čtyřpruhové komunikace, vjížděla na polovinu čtyřpruhu s obousměrným provozem s problematickým napojením do průběžného jízdního pruhu,“ dodává Skalický.

Práce na úseku komunikace, kudy denně projede až 25 tisíc automobilů, začala v březnu loňského roku. Na úseku dlouhém necelý jeden kilometr dochází k rozšíření původní dvouproudové silnice na čtyřpruh, z křižovatky u dostihového závodiště se stal kruhový objezd. Ve směru k nádraží vzniká také speciální pruh pro autobusovou dopravu a cyklostezka i chodník. Stavba si vyžádala vybudování opěrných zdí, přemostění železničního koridoru a železniční tratě Pardubice – Hradec Králové i spolupráci s pyrotechniky. Existuje totiž obava, že v zemi leží stále mnoho nevybuchlé munice z 2. světové války.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Hašek (ČSSD): Z respektovaného soupeře už zůstala jen karikatura

22:29 Hašek (ČSSD): Z respektovaného soupeře už zůstala jen karikatura

Tak si mne vzal dnes do úst při jednání o zdanění církevních restitucí Miroslav Kalousek. A nazval m…