Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové

12.12.2016 10:23 | Zprávy

Výstavba čtyřpruhu u pardubického Parama je klíčovou stavbou nejen pro krajské město, ale i pro tranzitní dopravu. Poslanec Jiří Skalický byl jedním z těch, kteří prosadili zařazení stavby do státního rozpočtu, a který se jako Pardubák trvale zajímá o její vývoj. Setkal se proto s ředitelem pardubické správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Bohumilem Vebrem, aby získal nejnovější informace o postupu stavebních prací.

Skalický (TOP 09): Do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes koridor a trať Pardubice – Hradec Králové
Foto: top09.cz
Popisek: Poslanec za TOP 09 Jiří Skalický

Vzhledem k velmi dobré spolupráci Ředitelství silnic a dálnic ČR s dodavatelem postupují práce v souladu se schváleným harmonogramem stavby. Definitivně by stavba klíčové komunikace měla skončit v příštím roce, první dárek ale dostanou řidiči ještě letos. „Pozitivní informací je, že ještě do Vánoc stavbaři dokončí mosty přes železniční koridor a trať Pardubice – Hradec Králové a zprovozní je pro řidiče. Převedením dopravy z úseku s mostním provizorem, které vzhledem k omezené nosnosti a šířkovému uspořádání mělo velký podíl na kolonách vozidel v tomto úseku, dojde k výraznému zvýšení plynulosti dopravy,“ říká poslanec Skalický, a to přes to, že již dokončený hotový „bypass“ ve směru od Dukly k nádraží je stále uzavřen. Mezi řidiči to často vyvolává rozhořčení. „Zeptal jsem se na důvody a dostal jsem jasnou a logickou odpověď. Vozidla jedoucí od Dukly by v tuto chvíli, kdy není dokončena druhá polovina čtyřpruhové komunikace, vjížděla na polovinu čtyřpruhu s obousměrným provozem s problematickým napojením do průběžného jízdního pruhu,“ dodává Skalický.

Práce na úseku komunikace, kudy denně projede až 25 tisíc automobilů, začala v březnu loňského roku. Na úseku dlouhém necelý jeden kilometr dochází k rozšíření původní dvouproudové silnice na čtyřpruh, z křižovatky u dostihového závodiště se stal kruhový objezd. Ve směru k nádraží vzniká také speciální pruh pro autobusovou dopravu a cyklostezka i chodník. Stavba si vyžádala vybudování opěrných zdí, přemostění železničního koridoru a železniční tratě Pardubice – Hradec Králové i spolupráci s pyrotechniky. Existuje totiž obava, že v zemi leží stále mnoho nevybuchlé munice z 2. světové války.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Leynová

Vzhledem k tomu, že Leynová byla demokraticky zvolena většinou, myslíte, že když by skončila, že by byl zvolen někdo jiný, kdo by šel proti ní? Co když bude zvolen ještě někdo horší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialovo zadlužení má bránit další vládě něco měnit

9:15 Vích (SPD): Fialovo zadlužení má bránit další vládě něco měnit

Rozhazovačné nakládání s veřejnými financemi, pokud jde o posílání peněz do zahraničí nebo o nekontr…