Zkušenosti na trati Praha-Ostrava ukazují, že konkurence na železnici znamená nejen zlevnění služeb, ale také jejich vyšší kvalitu. Ignorování tohoto faktu jenom potvrzuje neschopnost ministra dopravy Prachaře řídit jemu svěřený rezort.
Podle původních plánů, které byly zpracovány za mého působení na ministerstvu dopravy, měli od prosince roku 2015 na čtyřech linkách jezdit dopravci vybraní na základě otevřeného výběrového řízení (Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí, Praha – Děčín, Plzeň – Most). Vzhledem k dosavadní činnosti levicové vlády mě nepřekvapuje, že současný materiál nepočítá s žádným zahájením provozu na vysoutěžené trati před platností jízdního řádu 2016/2017 a v tomto roce pouze na jediné lince. Českým drahám tak i nadále zůstane monopolní postavení bez jakéhokoli tlaku na snížení ceny a zvýšení kvality cestování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS