Já bych chtěl poděkovat panu ministrovi za to, že zmínil problém těch řidičů, protože my jsme o tom včera tak trošku žertovali, o tom zákoně, už bylo pozdě, ale ten problém je velmi vážný a není to pouze problém, že některé členské státy vyžadují, aby naši zaměstnanci pobírali minimálně mzdu odpovídající (?nesrozumitelné) jejich zemi. Jsou to taky zákazy toho přespat v kamionu, tzn. maskuje se to různými důvody, a v zásadě se jedná o skrytou ochranu vnitřního trhu. A tady si myslím, že by česká vláda měla postupovat skutečně razantně, bez ohledu na to, jak formální budou tyto zprávy, protože ti, kteří nám káží o svobodném obchodu, vytvářejí umělé administrativní překážky, velmi často pod záminkou nějakých jiných hygienických norem, starosti o ty řidiče apod., ale to první vlaštovka, a nemusí být poslední. A určitě jste mnohokrát slyšeli něco jako daňový damping a sociální damping, velmi často to používají levicoví politici zejména ve starých členských zemích, ale ten trend je velmi nebezpečný. Buď je volný obchod a máme čtyři základní svobody, na kterých má být postavena Evropská unie, a někdy už o tom pochybuji, jestli všechny čtyři základní svobody jsou to pravé nebo je to orgán, který chrlí jednu regulaci za druhou, takže ve vší vážnosti si myslím, že je dobře, že to pan ministr zmínil a čekal bych od vlády jako celku a od jednotlivých resortních ministrů, v tomto případě zejména ministra dopravy, aby razantně na každém jednání, které bude mít v Bruselu, proti tomu protestoval a případně, aby zablokoval některé jiné normy bez toho, že to neschválíme, dokud se nevyhoví našim oprávněným stížnostem v tomto případě. A říkám, těch stížností je určitě víc a budou se opakovat případy, kdy se budou vymýšlet administrativní překážky, aby se ztížilo podnikání českých firem na území členských států Evropské unie.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV