Na první pohled sympatická informace. Tato lokalita má totiž, na rozdíl od brněnské Černovické terasy, několik výhod. Je přímo u letiště, s napojením na sousední dálnici. Kamiony by neprojížděly obytnou zástavbou. A navíc má podle kraje na umístění logistického centra vydaná přísluslušná povolení.
Sami jsme opakovaně tuto lokalitu navrhovali na konci minulého roku, kdy po několikaměsíčních přípravách na magistrátu projekt Amazonu spatřil světlo světa a dostal se nám do ruky. Vždy ale přišla odpověď NE - sem Amazon nechce, zájem má pouze o Černovickou terasu.
Tak nevím, buď nás někdo tahal za nos a Amazon o této brněnské variantě u letiště ani nevěděl, nebo kraj sehrává „záchranářskou misi“ a dopředu ví, že nedopadne úspěšně.
Pokud platí to první, pak to vypadá, že nešlo ani tak o příchod Amazonu do Brna, jako spíš o snahu postavit překladiště za každou cenu právě na Černovické terase. I přes to, že územní plán města Brna ho v této zóně neumožňuje.
Zároveň přichází dotazy od některých novinářů, jak si zastupitel může dovolit zdržet se hlasování, když má přece povinnost být buď pro, nebo proti. A tak odpovídám – být pro, znamená schválit stavbu skladu v místě, kde ji územní plán ( neboli vyhláška města, tedy podzákonný právní předpis, či chcete-li „zákon“) nedovoluje, neboli ho porušit. Být proti, znamená vyjádřit názor, že Amazon v Brně v žádném případě nemá být. Ani jedno jsem ale nechtěl. Do možností ANO-NE se prostě vždy nevejdete.
O černých stavbách v Brně média často informují. Tu neoprávněně stojící chatka kdesi v zahrádkářské kolonii, tu kritizovaná přístavba domku v Masarykově čtvrti, tu kousek zídky či plotu někde u lesa. Nelegálně stavěná obří hala na 120000m2 Černovické terasy by měla možná jiná měřítka. Pravidla ale platí pro všechny. Pro chataře, majitele rodinného domu, malou firmu, i společnost typu Amazon.
Pokud se Amazon rozhodne stavět vedle letiště, bude to lepší varianta. Škoda, že jsme se o ní z nejasných důvodů nemohli bavit hned od začátku.
autor: ODS