Štěpánek (Trikolóra): Stížnost na Českou televizi

19.04.2021 15:33

Na adresy Rady České televize a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jsem odeslal tuto stížnost.

Štěpánek (Trikolóra): Stížnost na Českou televizi
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Spisovatel, hudebník Petr Štěpánek
reklama

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání
Škrétova 44/6
120 00 Praha 2

Rada České televize
Kavčí hory
140 70 Praha 4

Věc: stížnost na Českou televizi

 

Vážení členové rady!

 

Když poslanecká sněmovna 2. dubna 2003 hlasovala o odvolání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, jejímž jsem byl členem, vysílala to Česká televize v mnohahodinovém přímém přenosu, bylo toho plné zpravodajství a v rámci své publicistiky tomu ještě nádavkem věnovala několik diskusních pořadů. A aby opravdu nikdo nepochyboval, že odvolaní radní jsou ti zločinci, kteří zavinili prohranou arbitráž ve věci TV Nova, ještě k tomu všemu ukazovala záběry na hromadu peněz, 10 miliard škody iniciativně rozpočítávala mezi 10 miliónů občanů České republiky a tvrdila, že právě kvůli odvolaným členům rady musel každý občan za prohranou arbitráž zaplatit tisíc korun. Dodnes mi někteří pitomci píšou, že jim dlužím peníze. Taková je moc televize.

Když pak postupně vycházelo najevo, že všechno bylo jinak, kamery České televize už u toho nikdy nebyly. Nebyly u toho, když parlamentní vyšetřovací komise v roce 2005 konstatovala, že Rada pro vysílání nic nezavinila. Nebyly u toho, když k témuž závěru dospělo také šetření Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality Policie České republiky. Nebyly u toho, když soud v roce 2007 poprvé konstatoval, že odvolání RRTV bylo nezákonné a Špidlovo odvolání pro jeho nezákonnost zrušil. Nebyly u toho, když soud v roce 2012 pro nezákonnost zrušil i Fischerovo odvolání č. 2. Nebyly u toho, když v roce 2015 soud poprvé vyhověl žalobě (ne)odvolaných radních na náhradu škody, jež se mezitím vyšplhala ke 30 miliónům korun. A nebyly ani u toho, když soud v roce 2020 vyhověl žalobě nezákonně odvolaných radních v plném rozsahu podruhé.

Ve středu 14. 4. 2021 senát Městského soudu v Praze loňský rozsudek Obvodního soudu pro Prahu 1 potvrdil. Kauza nezákonného odvolání Rady pro rozhlasové a televizní vysílání tím po 18 letech definitivně končí. Na naši úplnou satisfakci jsme si museli počkat 6590 dní. Po vyhotovení písemného rozsudku a nabytí právní moci, je stát povinen vyplatit nám do tří dnů mnohamilionové odškodnění. Škoda, kterou svým nezákonným postupem zavinil bývalý předseda vlády Vladimír Špidla, se mezitím vyšplhala ke 40 miliónům, a pokud k platům za tři roky, úrokům a nákladům řízení přičteme i sociální a zdravotní pojištění, možná až 50 miliónům korun.

Dvě data, 2. dubna 2003 a 14. dubna 2021. Před osmnácti lety nadstandardní zpravodajské i publicistické nasazení, pak už jen absolutní nezájem a aktuálně naprosto zločinná zpravodajská ignorace konce příběhu.

Zákon České televizi ukládá, aby její informace byly objektivní, vyvážené a všestranné. A tak si kladu otázku, a kladu ji i Vám, vážení členové rady, jaká je v tom objektivita, vyváženost či všestrannost, když ta samá televize, jež před 18 lety stála v čele médií, jež se iniciativně spolupodílela na politicky motivované likvidaci tehdejší Rady pro vysílání a denunciaci jejích jednotlivých členů, nyní v sobě nemá ani špetku elementární férovosti, aby zpravodajsky a publicisticky v přiměřeném rozsahu pokryla samotný závěr téhle nekonečné kauzy? Je to také proto, že by zároveň musela přiznat, na jakých špinavostech se spolupodílela?

Ve skutečnosti je to ale ještě horší. Satisfakce, které se dostalo šestici (ne)odvolaných členů RRTV, posloužila pořadu Newsroom ČT24 (18. 4. 2021, ČT24), tomuto hnisavému vředu na nemocném těle zpravodajství a publicistiky České televize, k další potměšilé dehonestaci jednoho z mých kolegů, JUDr. Pavla Foltána, toho času člena Rady ČTK.

Ještě poznámka na okraj. Aktivistickým svazákům z Newsroomu ČT24 by měl někdo vysvětlit, že oni tu nejsou od toho, aby dohlíželi na Radu ČT, ale že Rada ČT je tu od toho, aby dohlížela na ně.

Pokud si redaktoři a management České televize takhle představují veřejnoprávnost, kopou České televizi hrob.

S pozdravem

Mgr. Petr Štěpánek,
v letech 1994 – 2006 člen a místopředseda RRTV

19. 4. 2021 

Převzato z profilu politika.

Článek byl převzat z Profilu Mgr. Petr Štěpánek

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Chabr (TOP 09): Praha prodá Diakonii ČCE za symbolickou cenu pozemky ve Stodůlkách

13:49 Chabr (TOP 09): Praha prodá Diakonii ČCE za symbolickou cenu pozemky ve Stodůlkách

Rada hlavního města Prahy dnes souhlasila s prodejem čtyř pozemků ve Stodůlkách společnosti Diakonie…