Sviták (SLK): Nákladní auta objíždějí zpoplatněné úseky silnic I. třídy

08.05.2020 14:01

Kraj se kvůli zákazu obrátil na ministerstvo dopravy.

Sviták (SLK): Nákladní auta objíždějí zpoplatněné úseky silnic I. třídy
Foto: SLK
Popisek: Starostové pro Liberecký kraj

Poté, co se začalo platit mýtné na silnicích prvních tříd, narůstá počet kamionů, jejichž řidiči ve snaze vyhnout se platbě, jezdí po krajských silnicích. V případě vyhýbání se mýtnému na silnici I/38 z Jestřebí na hranici kraje směrem na Mladou Boleslav tomu chce Liberecký kraj zamezit umístěním patřičného dopravního značení. Policie však nesouhlasí, kraj se proto obrátil na ministerstvo dopravy. 

„Část nákladní tranzitní dopravy, na níž se vztahuje mýto, ve směru od Mladé Boleslavi na Rumburk a státní hranici využívá jako náhradní trasu krajskou silniční síť,“ prohlásil Jan Sviták, náměstek hejtmana pro resort dopravy, investic a veřejných zakázek.

Krajská správa silnic Libereckého kraje proto připravila projekt na osazení značek se zákazy vjezdu. „O takovém omezení rozhodují příslušné silniční správní úřady, obecní úřady obcí s rozšířenou působností po projednání odbory Krajských ředitelství Policie ČR,“ vysvětlil Sviták. Krajské ředitelství policie Libereckého kraje však nevydalo souhlasné stanovisko. „Říkají, že nákladní doprava mimo zpoplatněné úseky nepřibyla, nebo jen v minimální míře a požadují, aby nárůst dopravy doložil průzkum. Vzhledem k tomu, že v následujících dvou letech dojde k rekonstrukci silnic II/268 mezi Mimoní a Ralskem a II/262 z České Lípy do Dobranova a s tím souvisejícímu omezení dopravy, by však výsledky takové statistiky byly zkreslené,“ dodal náměstek.

Kraj se proto obrátil na ministerstvo dopravy. To ale stojí za stanoviskem policie. „Ministr dopravy také chce, aby kraj provedl podrobný dopravní průzkum, ze kterého vyjde najevo, kolik nákladních vozidel objíždí zpoplatněné úseky,“ řekl hejtman Martin Půta. Podle hejtmana je stanovisko ministerstva dopravy nepochopitelné. „Právě ministerstvo v minulosti apelovalo na kraje, aby připravovaly projekty k omezení tranzitní dopravy na silnicích nižších tříd v případě, že ke zpoplatnění státních silnic dojde,“ poznamenal Martin Půta. 

Liberecký kraj proto za tímto záměrem již v polovině roku 2019 odsouhlasil zpracování projektové dokumentace k omezení tranzitní nákladní dopravy na silnicích II. třídy číslo 268 z Nového Boru přes Sloup v Čechách, Zákupy, Mimoň a Ralsko na hranice Středočeského kraje, dále číslo 262 z Děčína přes Českou Lípu do Zákup a číslo 270 v úseku Jablonné v Podještědí – Mimoň. „V žádném případě nechceme, aby se řidiči nákladních automobilů mýtnému vyhýbali a zatěžovali tak silnice nižších tříd,“ uzavřel hejtman. O podané žádosti do dnešního dne silniční správní úřady nerozhodly.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

20:03 Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny…