Svobodová (OMMO): Třídní přístup? V Mostě se našel

13.05.2016 8:36 | Zprávy

KSČM, jako pokračovatelka KSČ, se distancovala, že by násilím, nedej bože revolucí, chtěla změnit nastupující polistopadové (1989) pořádky.

Svobodová (OMMO): Třídní přístup? V Mostě se našel
Foto: Občané městu, město občanům
Popisek: Občané městu, město občanům
Vzpomínám si na devadesátá léta minulého století, kdy se schvalovaly všechny zákonné úpravy o tom, že s "třídami" a "třídním bojem" si raději nezadat. Nemyslím si, že většina z nás těmto úpravám věnovala zásadní pozornost, a že vůbec panovalo porozumění, čeho se to vlastně máme bát, neříkat, hlásat, ba dokonce propagovat.  

KSČM, jako pokračovatelka KSČ, se distancovala, že by násilím, nedej bože revolucí, chtěla změnit nastupující polistopadové (1989) pořádky. Pravda, dovnitř strany to některými zarputilými ideology cloumalo, ale veskrze prošlo bez zásadních třenic. Na opakovaném zvolení některých poslanců za tuto stranu to nezměnilo nic, tedy určitě ne z důvodů neznalosti ideologie, k níž se strana údajně hlásit nepřestala. Již snad ne tak hlasitě, to jen někteří smělí, a nemysleme, že nerozumní, pronášeli sentence o tom, že "třídní boj" je objektivní vývojová tendence a probíhá, ať si to kapitalisté přejí či nikoliv. Tzn., aniž by bylo potřeba se k ní nějak příliš nahlas hlásit.

Takže třídní boj probíhá. S jeho projevy se setkáváme každodenně. Příkladem této logiky konec konců je i současná uprchlická krize. Pravda, není jen výsledkem třídní povahy těchto střetů, souvisí s řadou dalších (odvozených) sociokulturních faktorů. Pokud někdo bude chtít doplnit "islám", pak ano. Jenže i to náboženství je výsledkem třídních rozporů ve společnosti.

Stejně tak projevy antiislámské, antisemitské, fašizující, resp. to, co "podporuje nebo propaguje hnutí, které prokazatelně směřuje k potlačení práv a svobod člověka, nebo hlásá rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou či třídní zášť nebo zášť vůči jiné skupině osob, ..." Např. se nám v Mostě nabízí fašistická symbolika šířená ve veřejném prostoru, zčásti dokonce na pracovních strojích, aby se zřejmě dostalo většímu vyniknutí celému záměru (dělník, dělnická třída jsou přeci hlavními nositeli třídního boje?).

Symbolika hákového kříže je velmi názorná, ztotožněná historicky, kulturně i trestně právně, a sotva zaměnitelná. Pokud by chtěl dotyčný či dotyční šířit např. symboliku náboženskou (buddhismus), sportovní nebo zvěrokruhu, asi by mohl sáhnout k jiným znakům. Tedy zřejmě by nesáhl. Nechci předjímat, ale "autor" (autoři - proč mám dojem, že se u toho bavil nikoliv jen jeden?) nechtěl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

22:31 Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Apoleně Rychlíkové a příznivcům Motoristů.