Balíček stojí na dvou pilířích – technickém a tržním – a obsahuje celkem šest legislativních návrhů Evropské komise. Cílem nové legislativy je vytvořit v Evropě jednotný železniční prostor, a v konečném důsledku vést ke zvýšení kvality železniční dopravy a lepšímu propojení v rámci EU i se sousedními státy.
Pavel Telička byl jako stínový zpravodaj frakce ALDE jedním z vyjednavačů při jednáních mezi Evropským parlamentem, Radou EU a Evropskou komisí.
„Vyjednávání byla zdlouhavá. Chvílemi jsem měl dokonce vážné obavy o jejich směřování a nebyl jsem si jistý, zda balíček vůbec přinese tolik potřebnou liberalizaci nebo zda se stane další bezzubou legislativou. Usiloval jsem sice o víc, ale nakonec se nám podařilo dojít k určitému kompromisu, který podle mého názoru povede k větší konkurenci na železničním trhu,“ shrnul vyjednávací proces Pavel Telička.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky
22:11 Balaštíková (ANO): Tohle není řešení. To je další výsměch
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k drahým potravinám.
- 20:16 Turková (PRO): Brutálně ho zbili při odvodu. Na následky zemřel. To je Ukrajina
- 18:12 Senátor Hraba: Na profil mi chodí různé existence neschopné normální slušné diskuze
- 16:14 Ministr Ženíšek: Kandiduju, aby nám po volbách nediktovala Moskva
- 14:12 Zálom (Svobodní): Niedermayer je prostě darebák
- 12:17 Nerudová (STAN): Místo štěkání volím raději práci