Balíček stojí na dvou pilířích – technickém a tržním – a obsahuje celkem šest legislativních návrhů Evropské komise. Cílem nové legislativy je vytvořit v Evropě jednotný železniční prostor, a v konečném důsledku vést ke zvýšení kvality železniční dopravy a lepšímu propojení v rámci EU i se sousedními státy.
Pavel Telička byl jako stínový zpravodaj frakce ALDE jedním z vyjednavačů při jednáních mezi Evropským parlamentem, Radou EU a Evropskou komisí.
„Vyjednávání byla zdlouhavá. Chvílemi jsem měl dokonce vážné obavy o jejich směřování a nebyl jsem si jistý, zda balíček vůbec přinese tolik potřebnou liberalizaci nebo zda se stane další bezzubou legislativou. Usiloval jsem sice o víc, ale nakonec se nám podařilo dojít k určitému kompromisu, který podle mého názoru povede k větší konkurenci na železničním trhu,“ shrnul vyjednávací proces Pavel Telička.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Vylučujeme spolupráci s ANO, SPD a extremisty
A s ODS, kterou po vašem odchodu z vlády a vůbec po tom, jak se k vám Fiala zachoval spolupráci nevylučujete? Je teda pravda, že jste ODS kritizovali už kdysi a pak jste se s ní spřáhli, tak já nevím, jak vám rozumět?
Další články z rubriky

12:07 Senátor Czernin: Babišovi projevy ke studii pro jazykovědce i psychology
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Andreji Babišovi a Tomio Okamurovi.
- 11:02 Levice: Zahajujeme spojení se stranou Budoucnost
- 10:04 Dostál (Stačilo!): Ukrajina v EU nebude, bez ohledu na europarlament
- 9:06 Zahradil: Hysterické moralizování a strašení
- 8:02 Lacina (STAN): Mám v těchhle volbách první preferenční kroužek
- 7:04 Štefek (KSČM): Koalice odmítla podpořit síť lékařských ordinací i slevy na zdražující se jízdné