Třeštíková: Prague City Tourism spouští letní kampaně

27.6.2022 4:47 odp.

Vedle zahraničních cestovatelů bude do Prahy lákat i ty domácí na motivační balíčky

Třeštíková: Prague City Tourism spouští letní kampaně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Radní hl. m. Prahy Hana Třeštíková

Prague City Tourism (PCT) spouští od 1. července marketingové kampaně, které podpoří příjezdový i domácí cestovní ruch a současně budou informovat návštěvníky o pravidlech a kultuře chování v metropoli. Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague, která již funguje a láká kultivované cestovatele ze zahraničí do Prahy, spustí PCT na začátku července kampaň #vprazejakodoma. Letos se nejedná o benefitní program, ale přináší motivační balíčky pro delší pobyty českých turistů. Spolu s městskou částí Praha 1 společnost zahájí také osvětovou kampaň Enjoy Respect Prague. 

Anketa

Je zákrok Fialovy vlády proti cenám energií dostatečný?

0%
98%
hlasovalo: 25345 lidí

Značka #vprazejakoma zůstává i nadále hlavní značkou na podporu domácího cestovního ruchu v metropoli a v létě bude podpořena i silným marketingem. Tento rok se nicméně již nejedná o benefitní program, jako tomu bylo předchozí dvě sezóny, kdy se město snažilo o restart cestovního ruchu po covidové pandemii. Prague City Tourism prostřednictvím #vprazejakodoma představuje domácím turistům zajímavé balíčky, díky kterým by si mohli pobyt v hlavním městě prodloužit.

„Cestovní ruch v Praze se po covidovém útlumu postupně vzpamatovává, letos se proto společně s Prague City Tourism a Prahou 1 zaměřujeme na informování návštěvníků, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady a tipy na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo kam si zajít na dobré jídlo,“ říká radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.

„Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. Tento rok budeme domácí turisty lákat prostřednictvím spotů a digitální reklamy zejména na motivační balíčky, kdy například mohou získat zvýhodněné vstupné na pražské věže v kombinaci s jízdou historickou tramvajovou linkou číslo 42 a podobně,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová a zároveň dodává: „To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií.“

Vedle podpory domácího cestovní ruchu Prague City Tourism ve spolupráci s městem a městskou částí Praha 1 připravila pro tento rok kampaň Enjoy Respect Prague, kterou chce informovat přijíždějící turisty vkusnou formou o tom, že zejména v historickém centru platí jasná pravidla, která je třeba dodržovat zejména s ohledem na rezidenty. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), která podporuje udržitelný cestovní ruch.

Součástí kampaně je i webová stránka s desaterem doporučení k pobytu v hlavním městě a zároveň propagující myšlenku slow turismu. V desateru se hovoří například o využívání pouze licencovaných průvodců, respektu k historickým památkám, dodržování nočního klidu v ulicích nebo třeba o využívání vyznačených parkovišť pro sdílená kola, skútry či koloběžky. Kampaň je plánována od 1. července také formou billboardů v prostorách Letiště Praha a venkovní inzerce v památkové rezervaci.

„Praha 1 se dlouhodobě potýká s negativními dopady příjezdové turistiky od krátkodobého ubytování v bytech přes agresivní rušení nočního klidu až po komplikace spojené s různými dopravními prostředky pro turisty, které se do historického centra rozhodně nehodí. Minulé léto jsme proto odstartovali osvětovou kampaň s názvem Enjoy & Respect, intenzivně komunikujeme s podnikateli v cestovním ruchu, zpřísňujeme kontroly, velký kus práce odvedl náš Výbor proti vylidňování centra, městská policie zřídila pro naše občany speciální telefonní linku „Volejte Opletalku“ a nově také ustavila speciální týmy pro dohled v nočních ulicích,“ doplňuje starosta Prahy 1 Petr Hejma a zároveň dodává: „Vítáme proto kampaň Prague City Tourism, jež by podle mě mohla přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění našich ulic.“

Třetí kampaní je zahraniční digitální kampaň Stay in Prague, kterou společnost realizuje se zapojením Letiště Praha a agentury CzechTourism. Prague City Tourism v ní cílí na evropský trh a na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Letiště Praha pak cílí na trh USA a CzechTourism na Blízký východ. Tato koordinace je součástí projektu Touchpoint.

Kampaně V Praze jako doma a Enjoy Respect Prague jsou naplánovány až do konce roku, kampaň Stay in Prague je plánována do konce září. Udržitelný domácí a příjezdový cestovní ruch má navíc podpořit i nedávno představená městská turistická karta Prague Visitor Pass, v níž je zahrnuta městská hromadná doprava, vstupy na turisticky zajímavá místa nebo třeba skupinové komentované vycházky s oficiálními licencovanými průvodci.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Připouštíte, že policie někdy selže

V poslední době je to bohužel čím dál častější jev. Vy za ním vidíte generační obměnu. Co ale třeba vyčerpanost policistů? Podle mě jich máme málo. Není třeba vyřešit i toto? A co třeba jejich financování?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Herman (ANO): Měl Redl vliv i na jmenování šéfa rozvědky?

9:17 Herman (ANO): Měl Redl vliv i na jmenování šéfa rozvědky?

Článek Janka Kroupy, který byl uveřejněn na serveru SeznamZprávy a týká se okolností, za kterých min…