Turek (ČSSD): Žákovy „stupidní normy“

19.10.2013 6:41

Dovolte mi krátké zamyšlení. Pan ministr Žák se opět předváděl. Po působivém předvádění s lopatou na dálnici D1 a čištění oken na nádraží si tentokrát na silnici R46 nainstaloval vlastnoručně značku se 130 km rychlostí s dovětkem, že prý máme „stupidní normy“ pro stanovení rychlosti.

Turek (ČSSD): Žákovy „stupidní normy“
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Pan ministr zcela nepokrytě také přiznal, že kolem současné změny rychlosti byl na oněch 130 km/hod musel i na svém ministerstvu svádět boj a teprve když hrozil vyhazovem příslušným úředníkům, tak se najednou řešení našlo. Takže vlastně mu vyhovuje atmosféra strachu z něj u svých podřízených. Hlavně jestli příslušný dokument o stanovení rychlosti také pan ministr podepsal. Tím by totiž na sebe vzal v případě nějakého karambolu v dotčených úsecích také zodpovědnost.

Nějak mi uniká smysl toho, proč je vlastně Zdeněk Žák ministrem dopravy; jestli proto, aby dělal personální čistky vyřizoval si staré účty na jedné straně a na straně druhé na takto uvolněné posty dosazoval své letité kamarády pod heslem, že koho on označí za pravého dopravního odborníka, tak jím přeci musí být, protože pan ministr je neomylně nejlepším odborníkem v naší republice v této oblasti. Nebo se má starat jako úřednický ministr o to, aby prostě jeho ministerstvo dopravy šlapalo jako hodinky. A v tom případě by se třeba mohl zasadit i o změnu silničních norem, když je považuje za stupidní.

Obecně ale platí, že hlavní slovo při stanovování rychlosti by přeci neměli mít politici, ale odborníci. Při nárůstu počtu automobilů a neustálém zahušťování našich silnic osobními a nákladními automobily musí být jako zásadní kritérium zvažován faktor bezpečnosti a bezpečné silnice a tady musí jít politický populismus pod doktrínou „mít všude co největší rychlost, protože to volič ocení“ stranou. Rozhodující slovo by opravdu měli mít ti, kteří tomu rozumí, tj. především dopravní inženýři. Ministr má říci svůj názor, má být důsledným oponentem úředníků, má u nich mít ale také odborný respekt a ne je válcovat silou strachu, že když nebude po jeho, tak je vyhodí.

Ale pojďme k jinému tématu. Možná by si pan ministr mohl vzpomenout jak to bylo s jeho odvoláním z funkce šéfa Drážní inspekce v roce 2006, resp. jaké byly důvody tohoto odvolání. Není bez zajímavosti, že kdo si dá práci a dohledá si příslušný vládní materiál si zajímavě počte. Vládní materiál totiž v této souvislosti hovoří o poměrně zásadních pochybeních, jako jsou chyby při provádění správních řízeních, selhávání Drážní inspekce při výkonu státního dozoru ve věci dráhy, nebo nedostatky v účetnictví - včetně rozdílu v inventarizacích majetku. Nebo jsou zajímavé třeba i nedostatky ve vyúčtování zahraničních cest tehdejšího generálního inspektora Žáka, čerpání jeho reprefondu, nebo nesrovnalosti v autoprovozu.

Jak to vlastně tenkrát bylo? Nebo už si pan ministr na tyto kontroly nepamatuje? Nebo to byla šikana ze strany tehdejšího vedení ministerstva? Pokud bude ministr Žák frajer, pak přizná, že měl při řízení Drážní inspekce opravdu problémy a jeho odvolání bylo logickým vyústěním několika kontrol a problémů, které na jím řízeném úřadu byly. A pokud tomu tak není, pak na něj ministerstvo dopravy zřejmě vyrábělo účelové spisy. A kde je záruka že stejní lidé jako tehdy to dnes za Žákova vedení ministerstva dopravy nedělají stejně vůči jeho oponentům? … a to se to pak odvolává.

Pravda se stejně objeví, možná že odvolaní pánové promluví a dozvíme se pravé důvody jejich odvolání…

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

6:04 Ostrá (SOCDEM): Jen další z řady „signálů”, které lidem vysílá pětikoalice

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k náhradám ministra Beka za bydlení.