Vedení města Prahy v čele s primátorem Tomášem Hudečkem schválilo usnesením změny územního plánu výstavbu rozsáhlého developerského projektu na území Prahy 5, v okolí Smíchovského nádraží. Hlasovala jsem proti a ráda bych vysvětlila proč.
Jedná se v podstatě o výstavbu celé nové části města s kapacitou kolem patnácti tisíc obyvatel. Tuto megalomanskou stavbu schválili stejní lidé, kteří současně prosazují uzavření pravého i levého břehu Vltavy pro automobilový provoz a podporují projekt centrum města bez aut. Pokud by tento zcela schizofrenní plán došel realizace, je městská část Praha 2 odsouzena k definitivnímu zahlcení veškerou dopravou z širokého i dalekého okolí a pochybuji, že by se dal podobný nápor tranzitní dopravy vůbec zvládnout. Již dnes je Praha velmi výjimečná tím, že přes své historické centrum zapsané v seznamu UNESCO vede extrémní dopravní zatížení a pokud ho na jedné straně v centru omezí a současně navýší kapacitu městské části Praha 5 o více jak 10 % obyvatel a návštěvníků, pak si koleduje o definitivní dopravní kolaps.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Aleksandra Udženija - profil