„Za D47 se utratily desítky miliard korun. Pokud lihová nás lihová mafie stála 6,7 miliardy, tak tady jde nejméně o desetinásobek. Dálnice D47 je modelový příklad systémového rozkrádání prostředků na výstavbu dálnic,“ vysvětlila na tiskové konferenci poslankyně Olga Havlová proč je poslanecké vyšetřování potřeba. Podle Havlové je potřeba, aby systém rozkrádání prostředků daňových poplatníků na výstavbu dopravní infrastruktury byl pojmenován a odstraněn. „jinak nikdy nedojde ke zlevnění a zrychlení výstavby liniových staveb, tak jako tomu je ve vyspělém světě,“ dodala.
Komise se má zabývat nejenom tím, co se dělo v minulosti, ale také co bude s dálnicí do budoucna. Havlová totiž varovala o dopadech neřešení problému: „D47 je klíčová pro zaměstnanost v celém Moravskoslezském kraji. Bez ní by odešli investoři z průmyslových zón, lidé by se neměli jak dostat do práce. Celá oblast by byla paralyzována. Stav dálnice se stále zhoršuje, pokud se nezačne opravovat, za několik let se možná bude muset celá zavřít.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Úsvit přímé demokracie