Zákon o pedagogických pracovnících v současnosti umožňuje více cest, jak dosáhnout vzděláním kvalifikace pro učitele/ky mateřských škol. Je to možné jak absolvováním střední pedagogické školy, tak studiem bakalářského studijního programu na škole vysoké. Na téměř všech pedagogických fakultách je ostatně bakalářské studium akreditováno. Domnívám se, že vzhledem ke změnám, které mateřské školy čekají – nástup dvouletých dětí, povinný poslední předškolní rok – máme před sebou aktuálně jiné úkoly, než novelu zákona zakotvující povinné bakalářské studium pro všechny učitele/ky v mateřských školách. Někde musíme ještě posílit kapacity předškolních zařízení, zajistit dostatečný počet pedagogických pracovníků, provést rozumnou úpravu RVP nebo podpořit vytvoření přiměřených hygienických podmínek.
Není tedy na pořadu dne legislativně stanovit všem absolventům/kám středních pedagogických škol povinnost absolvovat k blízkému datu bakalářské vysokoškolské studium. Samozřejmě vítám diskusi o problematice vzdělávání pedagogických pracovníků, což se týká všech stupňů vzdělávacího systému, nikoliv nutně pouze mateřských škol. Já osobně ale cítím potřebu diskutovat s odborníky např. o dalším profesním vzdělávání. Je totiž pravda, že na pedagogy klademe stále vyšší nároky, je proto třeba jim umožnit takové soustavné vzdělávání, které vytvoří podmínky, aby dostáli těmto nárokům. Tyto kroky děláme a chceme v tom pokračovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV