Děkuji, pane předsedající.
Já navážu vaším prostřednictvím na svého předřečníka, který byl řádně přihlášen v diskusi a on toho většinu řekl. A já bych se velmi stručně zastavil u těch přirovnání s povolenou rychlostí v obcích a s nulovou tolerancí k alkoholu. Kdyby tato přirovnání nezazněla, tak jsem se asi nepřihlásil do debaty. Ale prosím vás, 50 km v obcích... (Poznámka ze sálu k řečníkovi.) Ne fakt, nepřihlásil! (Smích.) Periferní vidění. 50 km v obcích je rychlost, kterou chceme, chceme, aby se v obcích dodržovala. Proto tam máme radary, proto jsou tam policisté a preventivně může, pokud někdo tuto rychlost překročí, byť nic nezpůsobil a je chycen, dostat pokutu podle toho, o kolik překročil, blokovou na místě, ve správním řízení atd. atd. Ale pokud někdo tuto rychlost překročí a my aktivně chceme, aby policisté vyhledávali ty, kteří překročí tuto rychlost, protože jsme si vědomi doufám všichni toho, že ta padesátka není rychlost vycucaná z prstu, ale je to rychlost, která byla nějakým kompromisem na základě velmi podrobných studií vycházejících z reakční doby, vycházejících z brzdných drah a já nevím čeho všeho. Pokud si vzpomenete na návrhy, tak ty návrhy byly 30 km jako to, co by bylo ideální, a 60 km atd. Dostalo se to na těch padesát - přečíst si ty debaty i tady v Poslanecké sněmovně a mně nic jiného nezbývá, protože jsem tady první období, tak je velmi zajímavé a poučné. Tady řada mých předchůdců, kteří byli z různých politických stran, argumentovala velmi korektně, odborně a rozumně a opírala se opravdu o seriózní data.
A velmi podobné je to s nulovou tolerancí u řidičů aut. Vy když jedete autem, zastaví vás policie, preventivně vás zastaví z nějakých důvodů, v rámci akce, čehokoliv, nechá vás dýchnout, vy jste nic neprovedli, nepřekročili jste rychlost. Pokud něco nadýcháte a je to měřitelné a je to naměřitelné, tak máte problém v rozmezí 0,3 až 0,5 promile. Pokud je to víc než 0,5 promile, máte velký problém. Je úplně jedno, jestli jste něco provedl, je úplně jedno, jestli vyjíždíte z parkoviště. A proč se to děje? Protože víme z tvrdých dat, že řidič, který požil alkohol a má hladinu alkoholu, tak jednak se chová méně zodpovědně, méně koriguje svoje chování, to obecně víme. Víme, že se prodlužují jeho reakce, zkracuje se brzdná dráha a jsou naprosto přesné analýzy, jaká je závislost mezi hladinou alkoholu, vědomi si toho, že ty individuální rozdíly jsou podle váhy, pohlaví a nevím, čeho všeho, hladiny alkoholu (nesrozumitelné.)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV