Ekologie
Připomeňme si její pojetí ve 20. století. Tehdy se ještě jmenovala „ochrana životního prostředí“ a jejím cílem bylo, aby se zbytečně neznečišťovalo, snížily se emise, odstranil popílek přimontováním účinných filtrů na komíny továren. Anebo se dělaly akce na čištění lesů od nepořádku zanechaného tam návštěvníky apod. To je podle mě ta rozumná ekologie, tedy snažit se minimalizovat škodlivé dopady lidské činnosti na okolní přírodu, ale v rozumné míře.
Dnešní ekologie, jak ji chápe a podporuje EU, však spočívá v zásadním omezování lidské činnosti. Například se budují cyklostezky, aby se víc jezdilo na kole než autem. To by bylo ještě v pořádku, ovšem v realitě jsou stavěné za pomoci nesmyslných dotací na lesních cestách, na leckdy zcela pochybných a nepotřebných místech a jen se tím plýtvají zdroje z rozpočtů. Nebo se jako cyklostezka označí chodník, čímž dojde k ohrožení chodců, kteří nestačí nebo kvůli zdravotním problémům (senioři), nízkému věku (malé děti) nebo technickým záležitostem (maminky s kočárky) nemohou dostatečně rychle uskakovat před rychle jedoucími cyklisty. Co bychom ale neudělali, když jsou na to prostředky z fondů EU, ne?
Tím to ale ani z daleka nekončí. Třeba emisní limity pro osobní automobily byly stanoveny na takové hodnoty, že jich technologicky prakticky nejde dosahovat, přitom zástupci automobilového průmyslu to marně vysvětlovali bruselským úředníkům. Co se pak stalo si jistě pamatujete z kauzy Volkswagen. A je to zřejmě málo, takže se emisní normy mají dále zpřísnit a je jasné, že pak už je žádná osobní auta jezdící na benzín nebo naftu splnit nedokážou, takže půjde použít jen technologii elektromobilů. Emisní norma Euro 7, plánovaná pro rok 2025, tak bude de facto znamenat konec konvenčních spalovacích motorů. Evropská komise totiž upravila jen část normy, která se ukázala jako technicky nesplnitelná. Počítalo se třeba s tím, že automobily musejí daných limitů dosahovat za všech jízdních podmínek. Přitom je logické, že třeba během startování do kopce s taženým přívěsem není možné dosáhnout stejných emisí jako během běžné jízdy po okresní silnici. To v praxi znamená faktický konec spalovacích motorů, protože takové limity prostě a jednoduše nejde splnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Radovan Vích
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ekologie , EU , vzdělávání , SPD , Vích , inkluze , digitalitace
autor: PV
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky
9:05 Premiér Fiala: Věřím, že Slovensko zohlední odpovědnost vůči společným evropským hodnotám
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k 18. balíčku sankcí proti Rusku
- 8:02 Koten (SPD): Spotřebitelské ceny v červnu meziročně vzrostly o 2,9 %
- 7:04 Ministr Vlček: Je skvělé vidět úspěchy českých firem v zahraničí
- 6:04 Rajchl (PRO): Duchody jsou u nás natolik žalostné, že se za ně nedá důstojně žít
- 4:29 Senátor Hájek: Dle justice už není nebezpečný. Možná nás i obohatí. Vyhoštění se nekoná
- 22:11 Balaštíková (ANO): Tohle není řešení. To je další výsměch