„Podařilo se omezit byrokracii, snížit počet nadbytečných kontrol a dát větší prostor zejména větším městům na rozhodování, jak peníze nejlépe využít. Sjednocují se také podmínky čerpání různých fondů; kupříkladu v Programu rozvoje venkova bude nevratná DPH také uznatelným výdajem, což malým obcím zlevní investiční projekty o pětinu,“ říká Oldřich Vlasák.
Během hlasování se také podařilo uhájit prioritu pro tzv. tvrdé infrastrukturní projekty. Snahou Evropské komise a některých poslanců totiž bylo podmínit vyplácení prostředků plněním určitých makroekonomických nebo sociálních cílů, které ovšem do pravomoci EU nespadají.
Evropský parlament také potvrdil seznam prioritních dopravních staveb, u kterých se počítá se spolufinancováním ze strany EU. Česká republika podle Vlasáka nedopadla v těžkých jednáních vůbec špatně. "Program CEF (Connecting Europe Facility) má urychlit dokončení transevropských dopravních, telekomunikačních a energetických spojení. Do roku 2020 v něm na dopravu bude k dispozici skoro 30 miliard eur," říká Oldřich Vlasák. Pochvaluje si také, že tento tzv. Nástroj pro propojení Evropy může významně pomoci dobudovat naši páteřní infrastrukturu, která je v porovnání s členskými státy západně od našich hranic stále nedostatečná. "Obzvláště dobrou zprávou je, že se dopředu počítá s podporou neustále oddalovaných staveb, jako napojení dálnice D11 na Polsko, vybudování severního spojení Praha-Ostrava, vedoucího po R35/R55 přes Hradec Králové, či se stavbou vysokorychlostní železniční spojení na Německo a Polsko,“ dodává Vlasák.
Ing. Oldřich Vlasák
místopředseda EP
zastupitel statutárního města

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS