Vystrčil (ODS): Veřejná doprava Vysočiny

02.05.2017 13:10

Kraj Vysočina má největší hustotu obcí ze všech krajů a co se týká délky silnic, je v přepočtu na jednoho obyvatele také na jednom z prvních míst.

Vystrčil (ODS): Veřejná doprava Vysočiny
Foto: archiv senátora
Popisek: senátor a místopředseda ODS Miloš Vystrčil
reklama

I proto je nákladné a složité zajistit pro pokud možno všechny obyvatele Vysočiny kvalitní dopravní dostupnost. Zároveň je jasné, že pro život zejména v menších obcích je fungování kvalitní hromadné dopravy zásadně důležité. Kraj Vysočina si to uvědomuje a vynakládá na zajištění veřejné dopravy ročně zhruba 600 milionů korun.

S rozvojem informačních technologií se Kraj Vysočina nyní snaží opět vrátit k pokusu připravit projekt většího propojení veřejné drážní (vlakové) a veřejné silniční (autobusové) krajské a veřejné městské dopravy.

Již dnes je jasné, že pokud má propojení všech druhů veřejné dopravy přinést kvalitnější dopravní obslužnost občanům Vysočiny, zvýší se roční náklady na její fungování o desítky milionů korun. Domnívám se, že je potřeba si to již při přípravě projektu „Veřejná doprava Vysočiny“ uvědomit.

Zároveň je také potřeba mít na paměti, že nutnou podmínkou pro případnou úspěšnou realizaci propojení všech druhů veřejné dopravy na Vysočině jsou podrobné, často i opakované konzultace se zástupci měst a obcí a jejich důsledné a pečlivé vyhodnocení.

(psáno pro Noviny Kraje Vysočina)

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Vích (SPD): I když jsme ještě v EU, nemusíme ohýbat hřbet

19:24 Vích (SPD): I když jsme ještě v EU, nemusíme ohýbat hřbet

Vývoj v posledním roce jasně ukázal neudržitelnost členství ČR v EU. Dokud tam ale jsme, nepřipravme…