Filmový turismus a synergie audiovizuálního sektoru s cestovním ruchem je celosvětově aktuální téma, řada zemí a metropolí s tímto jevem aktivně pracuje a snaží se o posílení propagace a PR města prostřednictvím filmů a TV projektů natáčených ve městě. Často je to efektivnější a přirozenější cesta než klasické placené reklamy s prvoplánovým sdělením, neboť u kinematografie hrají v mnohem větší míře roli emoce, asociace a podobně.
„Uvědomujeme si přesahy audiovizuální produkce, které se promítají do ekonomických přínosů do městského i státního rozpočtu, v zaměstnanosti i ve zvýšení zájmu o Prahu jako turistickou destinaci. Z těchto důvodů je potřeba tuto oblast výrazněji podpořit a využít,“ řekl radní hl. m. Prahy pro oblast kultury Jan Wolf.
Od zavedení pobídek v roce 2010 se objem zahraniční filmové produkce v České republice více než zpětinásobil na nynějších zhruba 4 miliardy ročně, což je útrata zahraničních produkcí v ČR za služby a zboží spojené s natáčením. Hlavní město se rozhodlo využít a propojit oba trendy, tedy nárůst zahraniční produkce v ČR na jedné straně a trendy v marketingu destinací na straně druhé a založilo uvedený nadační fond. Ten má za cíl podporu pozitivní prezentace města Prahy v zahraničí prostřednictvím filmu a televize, přilákání filmových a televizních projektu° s marketingovým potenciálem a jejich využití k propagaci Prahy a profilování města jako „film friendly" destinace, která si uvědomuje přínosy a přesahy audiovizuální produkce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV