Senátor Jiří Carbol a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se sešel s ministrem dopravy Danem Ťokem kvůli zdržení výstavby obchvatu Frýdku-Místku. Tato stavba patří mezi desítky dalších, kterým hrozí zpoždění.
„Při přípravě nového zákonu o EIA se zapomnělo na to, že je tu spoustu staveb, které mají platné hodnocení vlivu na životní prostředí a tím tak i povolení ke stavbě. Proto jsme nyní v situaci, kdy hrozí, že budeme muset celý proces opakovat, a to včetně územního rozhodnutí, vyvlastnění pozemků a nového hodnocení vlivu na životní prostředí. Tím se dostáváme o dvacet let zpět,“ vysvětluje současnou nepříjemnou situaci europoslanec Tomáš Zdechovský.
Tomáš Zdechovský
„Pokud nedojde k dohodě s Evropskou komisí o uznání vlivu na životní prostředí (EIA), budeme mít velký problém,“ připustil po jednání senátor Jiří Carbol, který se chce sejít osobně i s premiérem Bohuslavem Sobotkou. Pro obchvat Frýdku-Místku, stejně jako pro ostatní stavby, byla zpracována EIA před mnoha lety. V současné době však kvůli české legislativě stojí stavba desítek podobných staveb.
Situace ve Frýdku-Místku je krizová
Ministerstvo dopravy intenzivně hledá způsob, jak docílit zpravomocnění původního hodnocení vlivu na životní prostředí. Podle ministra to zatím vypadá, že dojde ke kompromisu, a to tak, že EIA se bude muset u některých staveb zopakovat. Podle senátora Carbola je však situace v samotném Frýdku-Místku natolik krizová, že případné zdržení o tři a více roky prostě není akceptovatelné.
„Zda se to bude týkat i obchvatu Frýdku-Místku není zatím jasné. Do řešení se musí vložit premiér Sobotka a jednat s Evropskou komisí. Potřebujeme, aby stará, tedy původní EIA, zůstala v platnosti,“ zdůraznil po setkání Zdechovský, který vznesl dotaz na Evropskou komisi, zda tyto stavby musí dělat nové hodnocení EIA. Zde dostal předběžnou odpověď, že nikoliv.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV