Zelení: Co je na současném systému mýtného špatně a jak by se měl změnit?

20.01.2018 15:30 | Zprávy

Kraje a města nesouhlasí s rozšířením výběru mýtného o 900 kilometrů na silnice prvních tříd. Mají k tomu dobrý důvod.

Zelení: Co je na současném systému mýtného špatně a jak by se měl změnit?
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

V České republice zatím mýto funguje tak, že vytlačuje těžkou nákladní dopravu z dálnic a silnic první třídy, které jsou pro ni uzpůsobeny, na silnice nižších tříd, jejichž historické parametry a trasování s kamiony rozhodně nepočítaly. Silnice druhých a třetích tříd jsou obvykle vedeny centry obcí a měst, obchvaty jsou na nich výjimečné.

Zelení dlouhodobě navrhují, aby se za využívání silnic těžkou nákladní dopravou platilo celoplošně. Takové řešení bude dopravce časovou úsporou motivovat k využívání dálkových silnic, a ochrání tak obyvatele obcí a měst před nadměrným hlukem, vibracemi a znečištěním ovzduší. Neméně významnými efekty celoplošného zpoplatnění by bylo zvýšení bezpečnosti provozu a snížení nákladů na údržbu silnic nižších tříd, pokud se z nich zbytná nákladní doprava přesune na vozovky, které jsou pro její provoz konstruovány.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Jan Lipavský byl položen dotaz

Mír na Ukrajině

Proč myslíte, že by USA při snaze vyjednat mír, což se jí teda zatím absolutně nedaří, měla být povinna to řešit i s EU, která se v případě uzavření míru ukázala ještě víc neschopná než USA?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Marketing místo reality. Bilance vlády Petra Fialy zůstává dlužná

13:09 Vích (SPD): Marketing místo reality. Bilance vlády Petra Fialy zůstává dlužná

Pouhý den před koncem svého premiérského mandátu zveřejnil Petr Fiala na svém webu téměř osmdesátist…