Stát tak skrze Ředitelství vodních cest ČR utratil obrovskou částku na projekt, u kterého bylo od počátku nabíledni, že nemá šanci na realizaci kvůli zásadním negativním dopadům na životní prostředí. „Buďme za to rádi,“ dodává Petr Štěpánek, předseda Strany zelených, „neboť odhadovaná cena vybudování plavebního stupně v Děčíně byla odhadována na 5 miliard korun a zesplavnění do Pardubic by mělo stál další 4 miliardy. Taková investice by se přitom státu nikdy nevrátila. Ušetřené peníze by měly být investovány do rozvoje osobní i nákladní železniční dopravy a do nápravných opatření v krajině.“
Senátor Petr Orel zvolený za Zelené a dlouhodobý odpůrce vzniku kanálu DOL k tomu dodává: “Je dobře, že se plánovaná realizace plavebního stupně na Labi u Děčína realizovat nebude. Nelze vyhandlovat naše přírodní bohatství za nejisté zisky v budoucnu. Proti stavbě byli přitom nejenom ekologické organizace a ekologicky smýšlející politici, ale ve svém odborném stanovisku jej odmítla i Komise pro životní prostředí Akademie věd ČR.”

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV