Vážený pane hejtmane, dámy a pánové,
jsem velice rád, že jsem v kraji, který můj přítel, Michal Hašek, považuje za nejúspěšnější kraj v České republice. Je sice pravda, že mi to říkají všichni ostatní hejtmani a jak by neříkali, ale na druhé straně kraje máme hodnotit podle reálných výsledků a protože jsem bývalých ekonom, tak jako jeden z těchto výsledků bych uvedl nejenom to, co říkal pan hejtman, to znamená dvě stě milionový přebytek krajského rozpočtu, při jistě velmi obtížných podmínkách sestavování rozpočtu, ale také čtyři sta milionů, které byly, jak jsem byl informován, věnovány navíc na investiční výstavbu. Protože kraj, který jenom rozdává nejrůznější sociální dávky, může být krátkodobě populární, ale pokud za ním nic nezůstane v podobě investic, tak ta popularita časem opadne.
Seznámil jsem se velmi podrobně s projekty nejenom dopravních, ale i dalších staveb, které jsou v gesci kraje, včetně nově vybudovaného domova důchodců, protože i o důchodce mám přirozený zájem na této investiční aktivitě a mohu Michalu Haškovi jenom blahopřát. A aby to blahopřání nebylo formální, rozhodl jsem se, protože je předseda asociace krajů, jmenovat ho svým poradcem pro regionální rozvoj. Myslím si, že lepší osobu na toto téma nelze najít.
A teď problémům, které už nejsou tak příjemné, ale o kterých si také musíme popovídat. Komunální volby přinesly určité politické zemětřesení. A to nejenom v Brně, přinesly je i do dalších významných měst České republiky, a reakce na toto zemětřesení může být dvojí. Buď prohlásit, že ti kdo proti nám uspěli, jsou političtí zločinci anebo přemýšlet o vlastních chybách. Dávám samozřejmě přednost druhému způsobu, protože vymlouvat se na úspěchy oponentů je přiznání vlastní slabosti.
Každá politická strana by měla projít po těchto komunálních volbách svojí sebereflexí a udělat si poctivou analýzu toho, co dělala dobře, ale také, co dělala špatně. Víte, že některé strany v komunálních volbách používaly tématiku, která se hodí spíše do celostátních, a právě tyto strany nejméně uspěly. To znamená volební kampaň šitá na míru a hledající právě návrhy konkrétních akcí pro rozvoj kraje je vždy úspěšnější než kampaň, která jenom kritizuje své odpůrce a nepřináší sama nic nového.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: zemanmilos.cz