Svými kroky může trh stabilizovat či naopak na něm vyvolávat velké výkyvy. Česká republika postrádá svoji koncepci. Není tedy divu, že neexistuje žádná dlouhodobá a stabilní koncepce státu ani v oblasti veřejných investic a stavebnictví. Je třeba znát především vizi budoucího směřování celé země, její ekonomiky, vědět, z čeho budeme vytvářet pro růst potřebné hodnoty a kde jsou naše konkurenční výhody. Z toho by měly vycházet jednotlivé dílčí koncepce a výsledkem by měla být rozhodnutí, jaké investice jsou nutné a potřebné. Proto je ze strany státu nutná dlouhodobá politika v oblasti veřejných investic. Jedna ze základních funkcí státu by měla být stabilizace ekonomiky, mimo jiné právě prostřednictvím řízených investic, především do infrastruktury tak, aby z toho měla celá společnost i ekonomika jasnou výhodu. Předpokládá to ovšem vládu s jasnou vizí.
Rezignace na implementaci Evropských směrnic do vnitřního prostředí ČR je patrná v případě dopravní politiky, zejména absencí Koncepce telematiky ČR a Dopravně-přepravních procesů (INDUSTRY 4.0), vzájemného propojení IoT, IoE a IoS, inteligentní dopravy, chytrých energetických sítí (smart grids), Cloudových technologií, technologií Big Data a v neposlední řadě chytrých senzorických sítí.
V případě nerezignace by byl moderní urbanistický koncept Smart Cities, jehož základní vizí je efektivně a systematicky ve městech podporovat rozvoj a propojení kvalitní energetické, telekomunikační, dopravní a environmentální infrastruktury, vzdělanosti, kultury a podnikání s vysokou přidanou hodnotou. Vychází obvykle ze Strategických plánů, integruje jednotlivé investiční priority a projekty města do 3 vzájemně propojených koncepčních celků – SMART Infrastructure, SMART Specialization a SMART Creativity.
SMART Infrastructure se zaměřuje na zajištění dobrého propojení jednotlivých částí města moderní a udržitelnou dopravní, ale i energetickou, environmentální a telekomunikační infrastrukturou.
SMART Specialization je vybudování konkurenční výhody regionů vhodnou volbou hospodářských i ekonomických oblastí, na něž by se měl specializovat. Díky tomu by mělo docházet ke komplementaritě a spolupráci, která by umožnila EU čelit tvrdé konkurenci mimoevropských zemí na globálním trhu. Součástí je zvýšený důraz na výzkum, technologický rozvoj a inovace. Koncept SMART Specialization přímo rozpracovává např. Regionální inovační strategie.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ČSSD , ŘSD , stavebnictví , veřejné zakázky , vláda , Zemánek
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k možnosti dalších blackoutů.
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci
- 18:02 Farský (STAN): Odhodlání, jaké v sobě mají Ukrajinci, ruské rakety nezdolají
- 17:03 Mašek (ANO): Makali jste celý život – a teď vás prostě oškubou
- 16:04 Senátor Fischer: Spolek Svatopluk a nedůvěra ve volby? Sedněte si do volební komise