Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá

01.09.2014 12:15

ParlamentníListy.cz prošly několik desítek diskuzí zabývajících se hnutím PRO PRAHU. To je silné jak v outdoorové reklamě, tak na sociální síti Facebook, kde má víc jak 12 tisíc fanoušků. I přesto některé hlasy tvrdí, že jde o kopii Babišovy kampaně z loňského roku.

Passer jako Babiš, kterému chybí agrese, napsal fanoušek. Odborník odpovídá
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Lídr kandidátky politického hnutí PRO PRAHU pro komunální volby Zbyněk Passer
reklama

Naše redakce požádala mediálního analytika Břetislava Polácha, který v minulosti hovořil o mnohých kampaních jak v metropoli, tak mimo ni. „Hnutí zvolilo velmi smířlivou kampaň, to je jasné," říká pro naši redakci Polách. „Nemyslím, že jde o kopii Babiše, spíše se jedná zřejmě o výsledek nějakých šetření, které podniknuli. V nich obvykle světlé, především bílé barvy působí velmi pozitivně," uvádí Polách.

Podle některých ohlasů na Facebooku ale hnutí chybí dravost. „Témata a útočné glosy, to je něco, co skutečně postrádám," napsal na diskuzi ke komunálním volbám Jiří Plášek. „Ano," připsal administrátor skupiny čítající několik stovek členů.

„V tomto případě bych se hnutí zastal, když bych upozornil na kandidáta páté městské části, pana Skalického," přibližuje Polách. „Především na ParlamentníchListech.cz, kde měl reklamu, ale také na jeho webu a z jeho příspěvků je patrné, že uvnitř hnutí představuje vlastní cestu za úspěchem. Podbarvení červenou je typické pro snahu o získání pozornosti, ale v kombinaci s bílou působí velmi zajímavě a mně osobně tato kampaň přijde od první chvíle, co ji sleduji, jako zajímavá a atraktivní," dodal Polách.

Jediné, co v tomto případě postrádá analytik, je samostatná kampaň předsedkyně hnutí a dalších lídrů. „Osobně jsem četl několik časopisů, viděl reklamu v bulvárním Blesku a oficiálních magazínech městských částí, ale obávám se, že takto upozadit předsedkyni není rozumné a nevybavím si jedinou stranu, která by tímto způsobem postupovala," uzavřel.

Hnutí PRO PRAHU bylo v poslední době medializováno především kvůli sporům o logo s někdejším poradcem premiéra Paroubka Petrem Dimunem. Podle dvou průzkumů, a to SANEPu a agentury Phoenix, se pohybuje mezi jedním a třemi procenty preferenčních hlasů. To je šest týdnů před volbami nadějný stav pro vstup do pražské politiky.

Ing. Jan Skalický

  • HPP
  • politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • mimo zastupitelskou funkci

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tomáš A. Nový
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Policie ČR: V rámci evropské kampaně poradíme s ochranou chat a chalup

13:30 Policie ČR: V rámci evropské kampaně poradíme s ochranou chat a chalup

Evropský den proti vloupání se vrací ve svém podzimním kole. Policejní preventisté budou v návaznost…