Komunista obhajoval státní dráhy

20.11.2011 12:36 | Zprávy

Čeští řidiči příští rok zaplatí daleko více peněz, než tomu bylo doposud. Kromě předpokládaného růstu ceny benzinu si připlatí také za dálniční známky, jejichž cena stoupne o tři stovky na 1500 korun. Nákladní dopravce čeká také zvýšení mýta. Mnozí přitom poukazují na to, že vybrané peníze půjdou pouze na zalátování rozpočtu resortu dopravy a kvality českých silnic se vyšší ceny nijak nedotknou.

Komunista obhajoval státní dráhy
Foto: Filip Jandourek
Popisek: Ministr dopravy Pavel Dobeš na zasedání vlády

Podle ministra dopravy Pavla Dobeše (VV) však řidiči změnu přece jen pocítí. „Vybraná částka, tedy celkově 700 milionů, bude přímo alokovaná na opravy komunikací," uvedl v televizi Prima. Šetření se podle něj projeví spíše na omezení investic do rozšiřování dopravní infrastruktury. Jak ve stejném pořadu upozornil stínový ministr dopravy za KSČM Pavel Hojda, omezení investic se promítne do stavby důležitých dopravních komunikací, jako je dálnice D3 do jižních Čech.

MEDIÁLNÍ HODNOCENÍ
Analytik: Proč mají vlaky zpoždění a smrdí, jsme se od ministra nedozvěděli

Hojda označil současný stav financování dopravy za fatálně podhodnocený. „Pokud bychom v současné situaci měli uvést síť do pořádku, potrvá to 250 let," uvedl. „Rozpočtové výhledy jsou neudržitelné," připustil Dobeš. Dodal, že hlasoval pro Kalouskův návrh státního rozpočtu na příští rok, který přitom výrazně nadhodnocuje stání příjmy pro příští rok. Důležité však podle ministra budou především rozpočty pro roky 2013 a 2014.

Pozitivní dopad zvýšení mýtného a dálničních známek ministr spatřuje v tom, že lidé budou z finančních důvodů více využívat ekologičtější autobusové a vlakové dopravy. Zvyšování DPH, které se promítne i do cen jízdenek hromadné dopravy, se přitom podle Dobeše dá kompenzovat různými příspěvky.

Soukromí dopravci na železnicích? Jen aby nezkrachovali

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: qot

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Často mluvíte o lidech v exekuci nebo inslovenci

Ale zamýšlel jste se někdy na tím, jak minimalizovat to, aby se do nich lidé dostávali? A když už, aby to pro ně nebylo úplně likvidační - hlavně teda exekuce. Vím, že jste prosadili milostivé léto, ale to problém zcela neřeší a také nebylo určeno pro všechny. PS: Zabýváte se i přístupem exekutorů, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…